A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (316) Deseda (205) Úton (135) Gombák (129) Madarak (119) Családi (115) Vártúrák (104) Horgászat (100) Gépek (94) Gasztronómia (93) vegyes (89) F-1 (76) Zsömi (76) Kedvenceink (74) Kvár (67) miEz? (60) Somogyban (57) tréfás (53) D.arborétum (51) Állati (46) "Állati" (45) St.földön (45) +jegyzÉs? (43) virág (43) Veterán (35) feljegyzÉs (35) Királynő (30) vitriol (30) Történetek (28) görBee (19) Hadban (15) retro (12) Három kérdés (11) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Balaton (2)

2012. márc. 21.

Átalakítás

Eljött a várva várt tartósan meleg idő, így neki tudtam állni a csónak felkészítésének. Vízre tétel előtt mindig van tennivaló az előző év sérülései, elhasználódás okán. Nem annyi, mint a nagyjavításkor -amiről beszámoltam "Csónakjavítás" címen-, de van. Most ezt a felkészítést kötöttem össze egy kisebb átalakítással. Emiatt kellett az igazi meleg.

Eddig úgy vittem az evezőlapátokat minden vízre szálláshoz, mert nem tudtam hová tenni a csónaktestben. A test üvegszál erősítésű műanyag, elől. hátul és középütt is zárt légkamrákkal. A zárt kamrák miatt nem fektethető és rögzíthető benne a hosszú evező. Azt ötlöttem ki a télen, megfúrom a légkamrákat, csöveket erősítek beléjük és így átfűzhető és rögzíthető lesz a két hosszú rúd. Első lépésben megnyitottam a középső kamrát, behelyeztem két 110-es átmérőjű műanyag csődarabot.
Mindjárt ki is derült, hogy az eredeti tervet nem tudom követni, mert a magas orr miatt az evezők vízszintesen nem tolhatók át. A csöveket meg kellene dönteni ahhoz, hogy átmenjenek, majd be a hátsó légkamrába. Eredetileg oda szántam. A dőlés szöge miatt, a hátsó kamrákban viszont alacsonyra kerültek volna a tartók. Ami azt eredményezte volna hosszú távon, hogy eső esetén hamar feltelnek vízzel és meg is áll bennük. Ez nem nyert!

A tervek azért vannak, hogy lehessen mitől eltérni. Megfordítottam az elgondolást, meg a rudakat. Kis méricskélés, tervezgetés és jónak láttam. Megnyitottam az első kamrát és oda is bekerült két csődarab. Belepróbáltam az evezőket, bement gond nélkül. Ezek után az elől lévő két csődarabot le kellett dugózni vízmentesen, nehogy azokon át törhessen majd víz a kamrába. Utána a behelyezett csövek bemeneti részét kellett visszazárni, középütt mindkét oldalon. Üvegszálas paplannal és kétkomponenses műanyaggal. El is ment a nap. Másnap fojtattam a lezárást és tettem rá még egy réteg paplant, meg műanyagot. Ehhez a réteghez már több gyorsítót raktam, így gyorsan kellett felhordani mert hamar kötött. Kapott még két réteget, már csak műanyagot. Egy óra elteltével kemény lett, csiszolható. Közben leszedegettem a felpattogott festékrétegeket, meg lecsiszoltam a csónak teljes alsó részét. Ott tett nagy kárt a festésen a sok partra húzás, meg a tuskók korcolása. Másutt nem volt vészes.

A csiszolások után a világos részeknél csak rájavítottam, illetve kapott festést a csövek környékén a friss műanyag is. Úgy láttam nem maradt kisebb rés sem, a légkamrákat sikerült vízmentesen visszazárni és a csövek masszívan rögzültek. Természetesen a fa alkatrészek kaptak friss pácot, sötétbarnát.
A próbaszerelést mutatja a kép. Bemennek az evezők a kialakított helyre, ott lezárhatók. A zárás módjával, az új horgonnyal és egyéb apróságokkal már nem untatok. Anélkül is hosszú lett a beszámoló  Belement megint vagy 14 munkaóra, de elégedett vagyok az eredménnyel és a látvánnyal.
Még szétszedtem szállításhoz, majd legvégül megkapta a védőréteget az alja is. Terveim szerint a héten már ringani fog.
.

16 megjegyzés:

  1. Ügyes, gratulálok! Lassan nyithatsz egy csónaképítő és felújító vállalkozást. ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha volna egy műhelyem ugye .....

      Törlés
  2. Jó látni a munkád, nagyon szép, a többi részéhez nem értek:) Névnapod alkalmából is kívánok jó egészséget és mielőbbi kellemes ringást a csónakban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! :)

      Törlés
  3. Szép munka, a leírásban pedig ott a mester öröme. Szép napot kívánok a csónakázáshoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönet érte. Örülök is. Mindig is kontárkodtam, így volt sok öröm, de sok bosszúság is. :))

      Törlés
  4. Remélhetőleg tartós lesz a szép idő, kedvezni fog a csónakázáshoz és úgy mindenhez, jó szórakozást:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vasárnapig mondják. Utána kisebb lehűlés lesz, meg csapadék. Már persze, ha eltalálják. :)

      Törlés
  5. Milyen jó is lesz a tavon siklani a felújított csónakkal! Szavaidból lehet érezni szeretettel csinálod! Na meg kreativitással.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lesz bizony. Szeretek barkácsolni és különösen szeretem a fát. Bár ez most pont nem famunka volt. :)

      Törlés
  6. Nekem nagyon tetszik!
    Szívesen elfogadnék egy ilyen "lélekvesztőt"!
    :)))
    Ügyes vagy nagyon!

    és milyen igaz amit írtál,
    "A tervek azért vannak, hogy lehessen mitől eltérni"
    Érdemes volt!
    :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Volt időm megtanulni ezt a tényt.
      "Ember tervez ..." :)

      Törlés
  7. De jó, hogy olyan helyen tudsz lenni, ahol víz van a közelben... A vízen meg csónak. Irigylésre méltó:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony jó dolog, mert szeretem a vizet. :)

      Törlés
  8. Nagyon sok szép kalandos napot kívánok neked és kellemes ringatózást a csónakodon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most a héten kiringatóztam magam.

      Törlés