A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2012. augusztus 27., hétfő

Dédes vára

A Bükk hegységben,  Nagyvisnyó közelében, 579 méteren található ami még megmaradt és amit megóvtak a romokból. Első említése 1254-ből való. Először Károly Róbert tette ostrommal rommá, majd újjá is építtette.



A török 1567 április 1-jén vette ostrom alá. Bárius István várnagy vezetésével a védők 15 napig hősiesen ellenállnak az óriási túlerőnek.
Akkor, a még élők kiszöknek, ám előtte a maradék porral aláaknázzák a vártornyot és rárobbantják a betörő ellenségre. Négyszáz megszálló török katona sírja lett akkor a dédesi rom.
Hasszán basa, dühében a maradékát is lerontja. Rommá lett, s maradt is.

8 megjegyzés:

  1. Jó, hogy itt vagyok szinte mellette, mégis egy távoli ismerős mutatja be a várat, s rövid történetét.
    Hasszán basa dühe aztán megtette a magáét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áááááh, ez most kivételes eset. valamiért én értem oda hamarabb. :)

      Törlés
  2. Sajnálom, mikor valami romokba hever, ami érték, ami része a történelemnek, de had mondjak hülyeséget is, nagyszerű fotót lehet ilyenről készíteni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalán nem hülyeség! Bizony, nagyon jó képeket lehet készíteni. :)

      Törlés
  3. Szokásos "zarándokutamon" a rezi várnál voltam az idén is... ott már megkezdődött valami!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2010-ben voltam ott legutóbb. Kíváncsi vagyok a változásokra. :)

      Törlés
  4. Még nem jártam ott, de nagyon szép lehet.
    Szeretek várromokat nézni én is és szárnyakat adni olyankor a fantáziámnak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán egyszer egy várromnál összefutunk. :)

      Törlés