A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (393) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2018. szeptember 3., hétfő

Moláka

2018.07.17.   Szőce - a láp

Először az első két fotóról. Az első az a fotó -amit értelemszerűen én nem készíthettem- amin az látszik, miként is készült a második kockán látható fotó? ... Nos hát! Így.


Mi a pallókon a láp felett, a palló alatt meg az igazi láp. Messze nem olyan a láp vize, mint azoké a vékony ereké amik táplálják.
Nem innék belőle.

A másik dolog a cím!
Hányan hallottátok azt a szót, moláka? No és hányan ismeritek?
A csehországi Jana Moláka nem számít bele
Én megvallom ott találkoztam vele először. Nem hallottam, hanem olvastam az egyik ismertetőn.

Majd ért nagy meglepetés!
No nem azért, mert megtudtam a jelentését, hanem azért, mert előttem is többen olvasták a tablót, meg utánam is, és a házigazda nagy örömmel vette a kérdésem, mondván, mert nem szokták megkérdezni.
Én pedig erősen kétlem, hogy egyedül volnék a tudatlanságommal, és az akkor is, ott jelenlévők közül, csak egyedül én nem tudtam a jelentését. Kétlem, hogy ez egy annyira ismert szó! Én bíz okosodni mentem oda és megkérdeztem!
Házigazdánk magyarázata szerin a moláka a láp legmélyebb ismert pontja. Az internet azt a választ adta, hogy maga a láp, -"zsombékos, kákás, csuhus mocsár, posvány".
Végül is, majdnem mindegy. Egy biztos, őrségi szó!

A mozgóképen futó 33 fotó, megtekinthető a -Vadása-tó (Őrség)- albumban, egyesével is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése