A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2012. december 13., csütörtök

Bmúúúúúúú

Szomorú szemű marha.
Mellesleg meg miért marha a marha? Ámbátor azt már értem, hogy a marha igazi hungarikum. Naná! Ennyi marha ... A szakirodalom szerint lélekszámuk a hatvanas évek óta töretlenül emelkedik.
Tanúsítom! Egyre többel és több helyütt futok én is össze jó magyar marhával.
Ez azért lehet, mert a magyar marha az őstulok típusú marhák fajtakörébe tartozik.
Ez a magyar marhaállomány az évszázadok során átvészelt súlyos történelmi időket, de szerepe jelentős maradt. Jelentős manapság is!
A magyar kormány 2008-ban oltalom alá helyeztette a magyar marhát!
Egyes vélekedések szerint a magyar marha honfoglaló őseinkkel együtt érkezett De ez nem így van. Itt fejlődött ki a Kárpát-medencében!
És milyen szép nagy marhák lettek!
A Magyar marha állomány nem homogén, több típusa van. De még mennyi!
A magyar marha rokonsága is meglehetősen kiterjedt, több közeli és távoli marhával. Például a közép-olasz, az ukrán marha, erdélyi marha.
Szerteágazó kérdéskör ez a magyar marhakör.
Most tulajdonképp csak belebarmoltam kicsit a teljesség igénye nélkül, de még igen szerteágazón tudnék "marháskodni".

Ja!
-"Igyál tejet, fogtam tehenet!"
Honnét származtatható ez a mondás? Nekem nagyanyám sokszor mondta ezt gyermekkoromban. Felnőtt fejjel meg elfelejtettem megkérdeni tőle, honnét vette ezt? Mostanra meg megkéstem a kérdésemmel.
Megkérdem hát itt és tőletek. Tudja valaki a választ?
.

12 megjegyzés:

  1. A marhák lehet nálunk már osztódással szaporodnak!:))

    Tudni én sem tudom a választ.

    VálaszTörlés
  2. Meg én sem...
    Ilyen jót viszont már régen nevettem, ezzel lassan majd el is mehetek aludni, nehogy még valami elvegye a kedvem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Siess is aludni. Mielőtt még valami marha elveszi a kedved. :))

      Törlés
  3. Nálunk Gábor szokta mondogatni, mikor szóba kerül korai nősülése (18 éves volt)hogy tejet akart inni, ezért vett egy tehenet...
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát! Gábor beelőzött. Én 19 voltam, mikor vettem. :))

      Törlés
  4. Nahát, ennyit marháskodni:)))
    A nagyanyai mondást még sosem hallottam:)
    De most már én is tudom:))

    VálaszTörlés
  5. Ismered a szlogent? "Mondja marha, mért oly bús? Mert drágább lett a baromfi, mint a hús..." ergo több marhahúst ezünk majd?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Naná hogy ismerem! Anno falvédőre is hímezték. :)

      Törlés
  6. A tehén szent állat egyes országokban.
    Talán ők többet tudnak róla, mint mi:)

    VálaszTörlés