A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (317) Deseda (207) Gombák (139) Úton (135) Madarak (119) Családi (117) Vártúrák (104) Horgászat (102) Gasztronómia (95) Gépek (94) vegyes (89) F-1 (76) Zsömi (76) Kedvenceink (74) Kvár (67) miEz? (60) Somogyban (57) tréfás (53) D.arborétum (52) Állati (47) "Állati" (45) St.földön (45) +jegyzÉs? (43) virág (43) Veterán (35) feljegyzÉs (35) Királynő (30) vitriol (30) Történetek (28) görBee (19) Hadban (15) retro (13) Három kérdés (11) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Balaton (2)

2013. szept. 2.

Útdíj máshogy

Épül az út, hol majd szintén lehet fizetni útdíjat. Épül? Épül. Mint a luca széke. Amikor én szemet vetettem rá -márpedig megesett néhányszor- mindig épp valamiféle szünet lehetett, mert álltak a gépek. Azért választottam ezt a fotót, mert ezen az egyik masina menetben van, úgy hiszem vizet vitt fel a hatalmas billencs -láttam a pilótát kannát bepakolni- a hőségtől szenvedőknek. Rohadt nagy volt a hőség még a semmittevéshez is. Nem árulom el, hol esett az eset, de félek sokan kitalálják, mert nem számos helyen építenek utat manapság.

De fizetni majd mindenütt kell! Egyelőre csak a teherszállító gépeknek.
Egyelőre. Minél magasabb rendű úton nyomja valaki a pedált, annál többet tejel. Emiatt aztán hacsak tehetik kerülik az autópályát, ha még az is belefér az úttervbe akkor a főútvonalakat is. Özönlik is a panasz, s joggal.
Az alsóbbrendű utakon egyre nagyobb a terhelés s ezzel együtt nő a balesetveszély, míg a biztonságosabb autóutakon, autópályákon csak az dübörög akinek nincs más választása.
Magyarán, a teherfuvarok azokon az utakon mennek -egyre nagyobb számban és hacsak lehet-, hol nem kell fizetni, s nem mellesleg ezek az utak vannak már most is a legrosszabb állapotban, merthogy ezek a leggyengébb, legkisebb terhelésre tervezett és megépített aszfaltcsíkok.
Megoldás? Van.
Meg kell fordítani az e-útdíj rendszert. Egy tehergépjármű minél nagyobb tengelynyomással bír, s minél kisebb teherbírásra épített úton halad, annál nagyobb elhasználódást okoz. Dobódik.
Minél nagyobb a tengelynyomás és minél alacsonyabb rendű utat vesz igénybe a tehergépkocsi fizessen annál magasabb útdíjat. Magyarán, pont fordítva mint most. Ezzel, nem mellékesen az is elérhető lenne, hogy a kamionokat is felkényszerítsék az autópályákra, amik nagyságrendekkel biztonságosabbak és nem mellékesen könnyebben ellenőrizhető is rajtuk a forgalom. Megoldódna az alsóbbrendű utak tehermentesítése, nem mellékesen a mellettük élőké is, biztonságosabbá válna a közlekedés és ellenőrizhetőbbé a teherforgalom.
Mi ebben a bonyolult. Szerintem semmi. Úgy gondolom, a jó politika az, ha valamire rá akarok valakiket bírni, azt vonzóvá, elérhetővé teszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése