A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2015. április 13., hétfő

Ponty "szárny"

Ami teljes egészében elkerülhetetlen egy horgász életében, az a tény, hogy a halakat fejjel együtt fogja. És a fejekkel valamit kezdeni kell mikor már sok helyet elvesznek a fagyasztótérből.
Általában, nem sok a választás.
Vagy halászlé alap, vagy a macska, legvégül a kuka.

Hallé alappal már bőséggel bírok ezért újfent valami mást kellett kezdenem a "pontybúrákkal", akárcsak a "Halat" cím alatt.
Halászlé unalmas, macskám nincs, kidobni meg sajnálom.
Tisztítás közben ugrott be a csirkeszárny.
Az sem igazán egy tartalmas cucc -ellenben ízletes- mégis számos recepttel bír. A pontyfej leválasztásakor, jön vele a mellső pár uszony egy jó darabnyi hússal. (Kivehető a képen.) Ezeket én le szoktam választani a kobakról, a fejet meg a kopoltyúknál fogva széthúzom s kiterítem.
Így "lapra szerelve" kisebb helyet vesz el. De elvesz! Ámde el nem vész!
Ezen uszonyos daraboktól jött a csirkeszárny vízió.
Fűszerezése: só, őrölt bors és fokhagyma granulátum. Ennyi, nem több. Lehet más is, majd kísérletezgetek ha úgy adódik.

A sütőzacskóba pakolás előtt meghintettem kukoricaliszttel.
Csak keveset belőle, nem beleforgattam. Semmi zsiradékot, folyadékot nem adtam hozzá, van a halhúsban és csontban bőséggel. Sülhet a saját zsírjában, levében. Szépre, ropogósra!

Addig sütöttem, míg a fóliába szúrt lyukakon elpárolgott a leve és kapott kis piritott színt. Tálaláskor csipetnyi őrölt paprikával hintettem meg.
Ne csak illata legyen jó, de a színe is.
Mert:   "Vadat és halat, s mi jó falat
              Szem-szájnak ingere,"

Nos hát, ennyi! S hogy milyen lett?  ... A puding próbája is ... Próbáld ki!

Veránál -Verus konyhája- lezajlott gasztro megmérettetés végeredménye:
Rózának, a -Szőlőhegyi mesék blog írója- gratulálok a győztes recepthez!
Katt ide: - Chilis csirkemell csíkok ....

2 megjegyzés:

  1. Micsoda finomság.lehet... Nálunk ha hal..... akkor csak halászlé... hogy miért nem tudom..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? Ezt a mindig halászlét unom kicsit én is. :)

      Törlés