A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2017. november 28., kedd

A hónap hala

Aki a kicsit nem becsüli ugye ....
Na jó! Én becsülöm. Bár annyira nem is kicsi. Nem is nagy.
Pont jó. 57 cm és "ippeg" 2 kg.
Ez egy "ippeg" csuka, csapra "verve".
A hónap hala! Minden tekintetben. Merthogy ezt az egy csukát fogtam ebben a hónapban. Sőt! Bevallom, ezt az egy halat.
Nem nagy a havi halsűrűség a fogási naplóban. Igaz, nem túl sokszor voltam kint, de akkor sem fogtam. Kis csali kis hal, nagy csali nagy hal. Én sem nem kicsit, sem nem nagyot használok. Úgy méretes műcsalit. A kicsiknek ritkán kell, a darabosabbja meg ritkább. De ha akad akkor így néz ki!
Így meg a hasüregi feltárás közben.
Szakszerű hosszanti harakiri metszés és a belsőségek óvatos kiterítése. Szemrevételezés. Ép egészséges, színében is szép máj. Hatalmas. Teli epehólyag. Merthogy nincs mit emészteni. Üres a bél. Jól fejlett, duzzadó petefészkek, épek és egészségesek. Gyönyörű. Meg is sajnáltam.
Ha tehetem összevarrom és viszem vissza.
De sajnos lehetetlen. Tilos halat élve elhozni a vízről.
Ezért lett csapra "verve". Kupán verve.

Nem maradt más, mint befejezni a lapra szerelést. A belső szervekről leválasztottam az értékes részeket, úgy mint petefészkek, máj, lép és szív, némi bélzsír. Nos igen.
Ezeknek az alkatrészeknek már megőrölték a fűszerpaprikát.
Csak még polcon van.
Szép nagy mennyiség.

A kívül már megtisztított, lepikkelyezett, belül kiürített porhüvelyt .... Hm! Ez nem klappol. Ha nekünk szárazföldieknek porhüvelyünk van, akkor a vízlakóknak iszaphüvelyük. Akkor fussunk neki!
A kiürített iszaphüvelyt megszabadítottam a fejétől, majd egy éles késsel elválasztottam kétfelé a törzset a gerincoszloptól hosszában. A művelet befejezéseként a bordavágóval végleg elválasztottam a gerincoszlopot és kész. A hónap hala, lapra szerelve!
Mosás, leszárítás, csomagolás, fagyasztás. Karácsonyi étek lesz. Illik a menüsorba.

2 megjegyzés:

  1. Katona barátom : gratulálok.
    Kedves nej : nohát, már megint a mániája, francba vele! Finom, oké, de hol vagyok itt én? Egy kis kibelezés nélküli kedvesség?...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Most képzeld! A kedves nej ma is küldött, menjek, szép az idő, süt a nap. Én meg nem mentem. Nem volt kedvem. Ritka ez, de most pont megesett. A kedves nej egyébként nem pucol halat. Én fogom, tisztítom, bontom, darabolom, csomagolom. Ő viszont jól megkészíti. :)

      Törlés