A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2019. március 26., kedd

Kardiológiai rehabilitáció (Mosdós)

2019.03.26. Mosdós
Kardiológiai rehabilitáció Mosdóson.

Talán nem sokan tudják, talán leginkább csak az érintettek tudják, hogy Mosdóson működik a Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház Kardiológiai Rehabilitációs Egysége.

Az elmúlt héten kezdtem a rehabilitációt, ma voltam ötödik alkalommal.
Az előzménye az volt ugye, hogy megjártam a: Kardiológiát Kaposváron élesben. Vártam egy hónapot a rehabilitációval.
Nem bennfekvőként, hanem hétköznap kijárok délelőtt kilencre. Húsz perc, húsz kilométer kocsival. Heti három alkalommal tornatermi gyógytorna, egy alkalommal ski (nordic) walking, egy alkalommal kerékpár.
Ez utóbbi még nekem nem jutott ki, majd csütörtökön.
A képeken zömében a csodálatos park látható. Öreg park öreg fákkal. Némelyik olyan öreg, mint az öreg erdő fái Szarkaváron. Jólesik benne a séta is, meg a látvány is.
Jó a program, jó a torna is. A rehabilitációs program megkezdése előtt komplex vizsgálat volt, a végén majd megint lesz, naponta pedig egy rövid orvosi ellenőrzés.
Olajozottan mennek a dolgok. Gyorsan, pontosan, udvariasan. Mázlista vagyok én!
Az egészségügyben mindig jó helyre kerülök! Mindig jó kezekbe.
Sok helyütt, több épületen is meglátszik, volna hová pénzt bevinni itt is az egészségügybe. A park ritkábban látogatott része is őserdei képet mutat, hangulatot áraszt.
Úgy olvastam valahol, hogy rövidesen felújításra kerül több épület, köztük a Pallavicini-kastély is.
Remélem igaz!
Remélem igaz, és remélem felújítják a volt uszodát is idővel, a játszótereket, sétautakat és megmarad a park is. Nagyon remélem a fák megmaradnak. Ha öreg, ha nem! Az utóbbi időben sajnos kénytelen vagyok az öreg fákért aggódni, mert valami okból egyesek azokban csak kivágni valót, csak faanyagot látnak, vagy azt, hogy területet vesznek el. Itt ez a terület a kincs!
Itt a park a fáival, a mikroklímájával a kincs, és az is különleges, amilyen gyógyító szolgáltatást itt a  különleges mikroklíma és környezet okán, a hozzáadott emberi tudással és értékkel bővítve itt tudnak nyújtani. Holnap ismét megyek, ismét torna.
Jó a gyógytornászunk. Csak "veszélyes"! Még a végén megkedvelteti velem a napi edzést!

13 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Nagyon szép. Megérdemli a megbecsülést, a törődést.

      Törlés
  2. A lányomat Mosdóson kezelték tobb, mint 30 évvel ezelőtt hosszú éveken keresztül, mert súlyos asztmás volt. A kisded és gyermekosztaly orvosainak és apoloinak köszönet és hála, nagyon rendesek és segítőkészek voltak. A kórház parkja már akkor is egy csoda volt. Nagyon örülök, hogy azóta sem változott semmit a kornyezet. Kedves József önnek jobbulást kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért sajnos változott. Több épületre férne rá egy kis (néha nagyobb) felújítás mint amennyire nem.

      Törlés
  3. Én nem annyira örülök,hogy nem változott semmit a park része. Sajnos eltűnt a virágkertészet, a pávák is kihaltak. Attól volt igazán csodás, és még több pluszt adott a betegeknek,hogy olyan környezetben lehettek kényszerűségből. Amit lehet,most is elkövetnek, de ez már nem az..... Józsi mielőbbi teljes felgyógyulást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebben igazad van Márti! Nem csak a virágkertészet tűnt el. De még semmi olyan nem tűnt el amit kis pénzzel, kis hozzáértéssel, kis akarattal ne lehetne pótolni, helyrehozni. Én szurkolok érte!
      Nagyon szépen köszönöm! :)

      Törlés
  4. Ahogy írod is Józsi, ezt a gyönyörű helyet leginkább csak az "érintettek" ismerik. Sajnos is meg nem is. Jó a stílusod, remélem a gyógytorna is egészségedre válik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos igen. Én úgy tudom, volt időszak amikor a park nyitott volt, szabadon látogatható. Bár talán most is, mert a főportán nem kérdik hová mész? Köszönöm szépen! :)

      Törlés
  5. Nem ismerem a helyet, mást sem, de most olvastam, hogy miért is jársz oda...Pont akkor nem jártam a blogoba, mikor írtál a történtekről, Vigyázz magadra és jobbulást igy utólagosan...!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mint beteg ne is ismerd meg! Nagyon szépen köszönöm! Igyekszem vigyázni, erősödni, fogyni sem ártana .... :)

      Törlés
    2. sikerül fogynod, mesélj róla...

      Törlés
    3. Rendben. Ha sikerül beszámolok. Bár ha nem, akkor is.

      Törlés
  6. Én jó pár éve töltöttem ott el két hetet,nagyon jo alevegö,a parkban mindig leültem sétáltam,megnyugtatott.Az Orvosok,Ápolok kedvesek voltak ,cardiologiai kurán voltam,jo volt az ott eltöltött két hét köszönet érte!

    VálaszTörlés