A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. október 14., péntek

Kalaposok

Nem tudom, más hogy van vele, de szerintem ez az esztendő nem igazán kedvezett a gombáknak. Igaz, szerencsére vargánya idényben volt kevés eső, így ha rövidebb ideig is, de tenyészett. Ugyanígy csak rövid ideig volt szedhető a galambica is.
De a csapadék hiánya nagyon sok gombát talajban marasztalt, felénk legalább is. Elmaradt a rókagomba, a nagy őzláb is, hogy csak két ismertebbet említsek. Hiány van egyelőre az ősszel tenyésző gombák közt is. Alig-alig találtam az ízletes rizikéből, de társából a szemet gyönyörködtetőn zöldes színű lucfenyvesi rizikéből még mutatóba sem. Nem jött még elő a lila pereszke sem. Ez utóbbi talán még lesz, de tartok attól, hogy a beígért ropogós-kopogós éjszakai fagyok visszavetik az őszi gombatermést is. Hacsak nem enyhül vissza az idő egy pár napos keménykedés után. Remélem úgy lesz és még enged.

8 megjegyzés:

  1. A gombákkal nem nagyon vagyok szoros ismeretségben. Azért a nagy őzlábat, meg a pöfeteget megismerem, mindkettőhöz volt már szerencsém, valamint egy szép őszi napon láttam légyölő galócát is. Csak ámulok, hogy te mennyit ismersz! Egyébiránt hasonló a véleményem.
    Most hétvégén lesz Szarvaskőben a Csipkebogyó-fesztivál, de a csipkebogyók is vízhiányosak, alig lehet belőlük lekvárt készíteni.
    Nyugodtan a szavamon foghatsz, nem felejtem el amít ígértem!

    VálaszTörlés
  2. A kevés csapadék tönkre vágott mindent, pl. a dió sem jön ki a burkából, stb. A szárazság miatt több gázolaj kell az őszi szántáshoz.

    VálaszTörlés
  3. Legjobban a nagy őzlábgombát sajnálom.Idén egyet sem találtam....visszajön, ne félj, hisz az nem lehet, hogy az idő végképp bekeményítsen...vagy mégis?

    VálaszTörlés
  4. - Honnét lehet felismerni a mérges gombát?
    - ???
    - Földhöz vágja a kalapját!

    VálaszTörlés
  5. Én még a piacit sem jutottam el... pedig mennyire szeretem a gombákat. Legjobban az őzlábat, de igazából szinte mind1iket.

    :D ez jóóóó, bárcsak ilyen könnyen lehetne felismerni :DDD

    VálaszTörlés
  6. A mérgest ,a gombában se, emberbe se szeretem.
    Tavaly annyira sok eső volt, azt gondoltam ha idén kevés esik akkor is lesz a talajban elég tartalék, de nem így lett.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Józsi, te nem csak csodálója, de valódi ismerőse is vagy a természetnek.
    Mondtam én már régen, hogy tőled csak tanulni lehet:)

    VálaszTörlés
  8. - Pár napja voltam a piacon. Ott sincs gomba. :)
    - Porzik a föld és kőkemény. Sajna! Mire nedves lesz, későn lesz már a gombának.
    - Van még mit tanulnom. Sőt! Csak az van. lemaradásom. :) Köszönöm szépen! :))

    VálaszTörlés