A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (353) Gombák (217) Horgászat (198) Úton (167) Madarak (153) Családi (134) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (70) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2014. március 1., szombat

Az élet maga

Szép lassan vízbe feküdt, bedőlt, de nem rogyott bele. Gyökerei a partban kapaszkodnak s kötik a szárazra, vastag ágai egy része a víz felett nőnek tovább, mások a víz alatt. Alant bár levelet nem hoz, de él. Víz alatti ágai közt rejteket talál számos vízi élőlény. A kishal ott tud megbújni, a nagyobb rejteket lel s onnét támad, a lusta ponty hűsölni áll be s
csipegetni, a csíkbogár onnét vágódik prédája nyomába, apró vízi bogarak, rákocskák, algák, moszatok kapaszkodnak az ágakba s sorolhatnám ...
Fent is élettel teli. Gombák, mohák, zuzmók kapaszkodnak belé, bogarak másszák kérgét felül s találnak búvóhelyet a kéreg alatt. Az ilyen ágakra ül fel pihenni a vadkacsa, kicsit magasabban a jégmadár hogy aztán a vízbe zuhanva nyársalja fel a kiszemeltet. Még fentebbre ül a szürke s dögre les, a csúcson pedig, a legvékonyabb ágon -szinte hihetetlen hogy megtartja- kócsag áll őrt. Itt jelen van az élet! Mit felsoroltam s mit kihagytam. Néha befarolok a csónakkal egy ilyen ág mellé, összesimul az élő fa s a palánk, s csak várni kell ... Várni. Jönnek szépen sorban az ismerősök, s mindig jön valami új. Valami, amit addig még nem láttam. A természetben egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy lenne olyan: -már mindent láttam!

10 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Nagy harcosok. A fűz olyan a víz mellett, mint az akác a szárazon. Míg egy darabja is van, az él.

      Törlés
  2. Ezért ez a legcsodálatosabb és izgalmas a természet és ezt mind élőben látni,a klímát érezni...kiegészíti az ember életét (génünk ragaszkodik a bölcsőhöz). Érezni írásaidból,hogy a családod mellett a természet a legdrágább kincsed.
    Nem vagyok mai gyerek,de mindig tudsz új dolgot bemutatni,ezzel bizonyítva,hogy a természet kimeríthetetlen.Jól esett olvasni,köszi.
    Ui.áprilisban már én is kivonulok novemberig

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony ki! Ahogy mondod, "kiegészíti az ember életét." Azért van ez a ragaszkodás, mert meglehetős természetközelségben nőttem fel, majd később katonaként is meglehetősen sokat "vad-kempingeztem" és mert a természetben még nem csalódtam. Ha megbüntetett is, később rájöttem én voltam az oka. Nem figyeltem eléggé! Megtanított hát!
      Nagyon köszönöm elismerő szavaid! Különösen sokat ér ez olyan valakitől, ki szintén annyira elkötelezetten természetközeli mint Te!

      Törlés
  3. Erre szoktam én azt írni, hogy nálad a fotó, és az írás teljes egységben van. Ha rá nézek, már akkor látom, amit olvasni fogok. Ha pedig olvas az ember, akkor mindig ott vagy alatta Te. Még név nélkül is megismerhetően, alázattal, és tisztelettel a természet, és az állatok iránt. Maradj mindig ilyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No persze, hacsak úgy nem járok, mint a Székely ember:
      -ha el nem szabom! :)
      Naná hogy látod!
      Mert Te egy tollforgató vagy kivételes tudással és észjárással. :)
      Épp ezért, nagy köszönetem elismerő soraidért!
      Nem ígérhetek semmit, de megpróbálom. :)

      Törlés
  4. És hogy viszi a motor a csónakod? :-) Nekem nincs csónakom, és utoljára is talán iskolás koromban eveztem ilyen bérelt sajkában.Úgy rémlik, talán Miskolc-Tapolcán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészen jól. A motorral nincs gond, kell e testmozgás. A horgászat mellett ezért is vettem csónakot és ezért nem vagyok hajlandó elektromos motort venni bele.
      Egy biztos! A hosszú túra során rájöttem hogy a gályarabok miért is eveztek állva? :)

      ( http://mjozsef.blogspot.hu/2013/09/hosszu-evezos-tura.html )

      Törlés
  5. Fekete István jutott eszembe, ahogy olvastam a fűzfáról...
    Azt hiszem, ha rendbe jönnek nálunk a dolgok és a menyem egészsége a baleset után, vissza kell, hogy nézzelek. Tuti, jó dolgokról maradtam le:) De "meghalni" sincs időm... Bocs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennél nagyobb dicséretet -minthogy egy képem, írásom kapcsán felmerül valakiben Fekete István neve-, elképzelni sem bírok! Nagyon, nagyon köszönöm! :)

      Megértelek! Elsők most ők, gyors felépülést kívánok most is, neked pedig erőt, kitartást! Tudom! Teszed a dolgod! :)

      Törlés