A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2019. október 26., szombat

Hal, hattyú, gomba ... szerencsejárat

2019.10.25. Deseda tározó

Na ez az amire nem számítottam! Duplán nem.
Beálltam az egyik szokásos helyemre ahol próbálkozni szoktam mert jön néha fogas, és elkezdtem dobálni a vasat.
Negyedi vagy ötödik dobásra durr! Kemény volt, erős és lomha.
Ebből nagyobb fogasra vagy esetleg harcsára tippeltem volna. Pontyra semmiképp nem. Eltelt kis idő mire megmutatta magát. Nem akartam elhinni amit láttam a felbukkanó fejen.
Szájában a vas!
Sem pontyra, sem arra nem számítottam, hogy szabályosan akadt. Dupla meglepetés.

Még vagy háromszor.négyszer megcsodálhattam a buráját, szájában a vertikálissal mire sikerült belebuktatni a merítőbe.
A mérlegeléskor 60 cm hosszt és 5,5 kg-ot mutatott. Nem piskóta!
A nagy súlya is meglepő volt a hosszhoz, de azért nyomott ennyit, mert nem a klasszikus nyurga volt, hanem a magasabb hátú.
Nem a vadponty volt őkelme, hanem a tőponty.

Ma pedig, a kikötő felé menet a hattyúval találkoztam. A nagyobbik része kiúszott a képből. Már nincs együtt a család. Ma legalább is nem voltak együtt. Csak az anyamadár és a még meglévő két szürke.
Anyányiak már, csak még nem fehérek.

Míg én a vizet paskoltam Meli és Marika az erdőben sétálgattak és zörögtek az avarban. Amit előteremtettek az is egy kisebb csoda ebben a ménkű nagy szárazságban. Olyan rég volt eső, hogy már a vakond is porzik, mikor fél méter mélyen nyargal a felszín alatt.
Szerencsére a pára azért dolgozik.Felnevelt pár nagy őzlábat és aminek külön örülök az a gyűrűs tuskógomba. Igaz, apró, nem Vendel, csak Vendelke, de épp ezért jóval zsengébb is.
Ne felejtse aki mézszín gombát talál, hogy csak a kalapja fogyasztható, de nyersen az is "mérgező" s ezért húszperces hőkezelésnek kell kitenni. Megéri kezelni. Nagyon ízletes.
Az őzláb szintúgy roppant ízletes gomba. Legelterjedtebb talán panírozva, "mert mi magyarok bármit bepanírozunk", de ezek itt gombás tojásként fogják bevégezni. Nem lesz az rossz!
Igazi "munkamegosztás". Én a halat, Meli a gombát. Nekem még egy ideig lesz esélyem, Melinek a gombafronton már alig. Eddig a csapadékhiány nem kedvezett, holnaptól meg már érezhetően hűl majd a levegő. Ámbár van néhány hidegtűrő faj is.

Ne felejtsetek el éjjel háromkor felkelni és visszatekerni az órát kettőre. Legalább érzékelitek, hogy egy órával többet lehet aludni. Dőzs!

4 megjegyzés:

  1. Hiába! A szokott időben felébredtem.
    Milyen szerencsés napotok volt ! Még sok ilyen szép napot kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Beidegződés. Mi is a szokott időben.
      Sok-sok szerencséset nektek is! Köszönjük szépen!:)

      Törlés
  2. Nem is értettem, miért ébredtem fél 5 helyett 3.20 h-kor....:)) De olyan jó volt 7 h-ig még alukálni.:)
    Gyönyörűséges a ponty, amit fogtál és nagyon szépek a gombák is.
    S szép időnek meg egyszer véget kell érni, jönnie kell a "gorombább" időnek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt is van a "gorombább" idő. Kicsit lehűlt, kicsit esik. Ha így marad, na ez még hozhat gombaszezont.
      Köszönöm szépen! :)

      Törlés