A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (219) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2020. október 25., vasárnap

Egy különleges világ

2020. valahol - valamikor, ekkor -akkor.

Mostanság ez a fotó a kedvencem. Ahány annyiféle és mégis jól elvannak a saját kis világukban. Jól és békességben.

Óriás pöfeteg. Nem számít ritkának, de azért nem is annyira sűrűen előforduló, hogy ne lehetne neki roppant mód örülni. 
A fenyő tinóruk már egyáltalán nem számítanak ritkának. Ahol kéttűs fenyők vannak. ott szinte biztosan ők is.
A "taknyos" gomba.


Nos, rájuk sem lehet azt mondani, hogy ritka. Az idei őszön meg pláne nem. Mondhatni bőtermő volt a nagy őzlábgomba.
Ameddig a szem ellátott, csak kalap, meg kalap, meg kalap.
Sajnos, a teljesen kinyílt kalapos hamar öregszik, gyorsan lesz kukacos. Ha ma otthagyod lábon, holnap már kicsi az esélye, hogy aki megtalálja, élvezheti is.  


Ez a gomba nem lenne különleges, ha meglenne a lemeze. De nincs. Pedig lemezes gomba. Minden éven találok hozzá hasonlatosan elváltozott példányokat. Ez az ízletes rizike. Tejelő gomba. Tejnedve szép sárga és szépen megszínezi a kezet. Ezeket az elfajzott példányokat én csak amorf néven szoktam emlegetni.





Ez pedig legyen egy találós. Mi ez? 
Csináltam belőle két képkockát is. Kicsit átszíneztem, hogy láthatóbbak legyenek a vonalak, és a második kockát megtükröztem, de a vonalak valódik. Nagyon is valódi. Nos? Mi?

4 megjegyzés:

  1. Nem tudtam megfejteni az utolsó képet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy őzlábgomba spóra lenyomata. Szépen kirajzolta a rekesz alján a lemezek sugaras vonalait. :)

      Törlés
  2. Kedves MJ. csupa irígység vagyok, hogy ilyen szép helyeken tudsz megfordulni és ennyi csodás gombával találkozol. (Arról hadd ne mondjak semmit, hogy mit gondoltam én a feladványról, halálra nevetnéd magadat:)

    VálaszTörlés