A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (219) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (74) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2023. szeptember 2., szombat

Szuperhold - kék hold

2023.08.31. Deseda

Kék szuperhold másnap, ami amúgy nem kék a napján sem.

Napján (08.30.szerda) nem úgy jött ki a lépés, pontosabban nem arra, de azért sikerült szembenéznem vele.
Egy földközeli telihold -szuperhold- ami még kék hold is.
Igazán szép látvány, szépen bevilágította a vizet, partot. Ez első fotót 21.00-kor lőttem róla amikor "felmászott" a szemközti erdő legmagasabb fáinak csúcsára, az ötödik képet 22.44-kor. Éjfélre már velem szemközt csillogott a magasban, fényével segített az összepakoláskor.

Hiába a telihold, hiába a népszerű legenda, vérfarkast nem hozott a szuperhold. Nem is hiányzott igazán. Rühellem a hangoskodást horgászat közben. Nem, nem a halat riasztja el, hanem engem.
Azért motoszkálás az volt. Olyan csendes, nyugis. Városi embernek nem biztos, hogy az.
A sűrű nád, aminek egy nyiladékában üldögéltem, (z)izeg-mozog egész éjszaka, amúgy nappal is ezt teszi, csak hát, akkor az egyéb nappali zajok elnyomják, nem úgy az éjszaka csendjében.
Megjegyzem, olyan, mint "éjszaka csendje", olyan a természetben nincs, legfeljebb egy süketszobában. Érdekes, de még a közeli falu kutyái sem vonyítottak a holdra.

Éjfélre kiszedtem a botokat, összepakoltam minden motyóm. No persze mindent bevont a finom pára, semmi nem maradt csontszáraz.
Kénytelen voltam az összes cuccom, dobozokat, botzsákot, stb, kívül s belül alaposan átnézni, mert a nyálkás vörösök, a spanyol csigák, rajkötelékben rontottak mindenre. Nem vágytam arra, hogy potyautasként kerül a csomagtérbe a rusnya jószága, ott meg összecsíkoz mindent mire észreveszem.
Vagy negyven ötven darabot hajigáltam be a tóba az éjszaka során.

Harcsát megint csak nem hozott az éjszakai peca, meg a szuper kék hold sem, így oszt az sem nyálkázta össze sem a kezem, sem a kocsi belsőt. Már 00-val kezdődött az idő mire bepakoltam minden kelléket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése