A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2015. március 6., péntek

Csupa csoki

Orsi kérte, s miért ne? Nem titkos.
A titkos recepteket a bűnügyi akták őrzik. Orsi a "Holdringató" blog írója.
Ő ezek szerint jobb viszonyban van az égitesttel, én csak vonítani szoktam rá. Leginkább mikor szegelek és .... azt játszom a kalapáccsal, fej vagy sírás?
Na akkoóóóóóór!
Nagyon csokis és nagyon finom!
S amellé hogy finom, nem randa mint a csokitó. Mi kell bele? Gondolom én, csoki. Nagyon nem nyúlhattam mellé, de a többit mondja asszonyka.
Így aztán átmegyek titkárnőbe. Tökös titkárnő. ...
Most miért? Na? Tökös nővér is van! Lassú és gépíró! Inkább csak lassú.
Igen, az én stílusomban gépeltem, az asszony normális.

Kell bele:
25 dkg mascarpone
10 dkg étcsokoládé (naná hogy igazi csoki!)
4 dl habtejszín
2 tasak habfix
2 evőkanál kakaópor (még szép hogy holland!)
3 evőkanál porcukor
A tetejére:
10 dkg étcsokoládé (még mindig igazi csoki)
1 teáskanálnyi vaj (vili hogy tehéntejbűl köpült)
Díszítésnek:
2 dl (nagyjából, ha több úgyis megeszem!) habtejszín

Elkészítése:
Darált kekszes alap került a tortaformába (levehető abroncsos). Arra reá egy gesztenyemassza (nincs garancia a gesztenyetartalomra, annyi amennyit beleraknak, vagy amennyit benne hagynak!)
Az étcsokoládénak kissé be (alá) kellett fűteni s mehetett belé a mascarpone, meg a cukor. Nem mega cukor, hanem meg a cukor!
Nem habozott, verte a habot!
Ha fel, akkor a habfixet bele, majd a kakaóport és majdnem uccsó mozzanatként, össze kellett dolgozni a mascarponés krémmel.
A kész krém mehetett reá az alapra, bele a tortaformába.
A kalapra szánt étcsokinak is be kellett fűteni, hozzáadni a vajat és ha összeolvadtak uccu neki, bevonás. Mamika megszórta még szeletelt mandulával (lehet dió is, az eredeti recept tudója is azt szórt).
A bolond molnár meg a lisztet! ... Nekünk olyan nincs. ... Lisztünk van.
A díszítő habot is verni kellett, oszt mehetett a szépítés. Szép lett nem?
Hűteni kellett kicsinyég, akkor könnyebb szelni (no meg előlem is el kellett dugni valahová!).
Pöti leányom másnap este kérdezte: -maradt?
Szerintetek? .... Szegény gyermek!

10 megjegyzés:

  1. Aztaaaa :) ez, a hozzávalókat olvasva mennyei lehet.
    Nem csodálkozom a recepthez fűzött elragadtatott mondataidon :)

    Ezt még én sem tudom elrontani, mivel nem kell sütni :)

    Nagyon köszönöm Melindának és Neked, hogy megosztottátok a receptet! :)

    VálaszTörlés
  2. áááá, nem vagyok túl jó viszonyban a Holddal, nem én ringatom ám! :)

    Ez egy meseszép tájegység neve Erdélyben, egyszer régen (vagy másfél éve) túráztunk arra, onnan lopikáztam a nevet :) Szerintem nagyon szép kifejezés :)

    VálaszTörlés
  3. De az ám! Mennyei.
    Ááááh! Az csak egy előny hogy nem kell sütni.
    Igazán nincs mit, szívesen! :)

    Szerintem is nagyon szép elnevezés! :)

    VálaszTörlés
  4. Guszta és bizonyára finom is volt a torta...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az csak egy óvatos megközelítés hogy finom. :)

      Törlés
  5. Hm... hm... Tettem szivacsot az ajkaim alá, amíg olvastam.

    VálaszTörlés
  6. Naggyoon jóó! :) A leírás is....hozzád hű! :) Hirdettem egy játékot, sütős-főzöcskés, tudom nem a fő profilod, de megtisztelnél, ha részt vennél. Hátha...........:) Neked még engedményeket is tennék :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Enyém a megtiszteltetés! Agyalok ... oszt meglássuk ....
      Nem, nem! Engedmény visszautasítva. :)

      Törlés