A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (219) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2015. december 14., hétfő

Szelektíven

Kedvemre való a látvány.
Nem azért mert szeretek hulladékgyűjtő edényeket nézegetni, vagy fotózni, hanem azért, mert a
"házhoz menő szelektív gyűjtés"
ami igazán kedvemre való.

A mai naptól -2015.12.14.- indult a program Kaposváron. Keveset már morgolódtam a napokban, mert az egész város "bekékült" de előttünk még ma reggel sem volt kék. Valaki másnak is feltűnhetett -talán az ürítőknek-, mert délután, nem sokkal három előtt befutottak vele és lepakoltak egyet.
Mint olvastam, 18 vadi új gépjármű üríti a rengeteg konténert és kukát, közülük kettő a szelektív szállító, hozzájuk 32 ezer kékség tartozik.
Nem semmi!
No persze jönnek majd a fanyalgók, hogy uniós pénzből valósult meg különben semmi nem lett volna, meg stb., stb.!
Nos a helyzet az, néha elég simán örülni annak ami előrébb visz s nem muszáj mögötte kapirgálni. Engem nem érdekel miből, de van. És az jó!
Mindig is azt hangoztattam, nem elég az embereket verbálisan csesztetni a szelektív hulladékgyűjtésre, de nem ártana érdekeltté tenni őket és könnyebbé tenni a dolgot. Most hát könnyebb lesz!
Persze ezzel lehet élni, jól élni s lehet visszaélni vagy akár tönkretenni, a gondolom én, nem túl olcsó kezdeményezést. Most, hogy ott az orrunk előtt a mit hová tegyél, most kellene a verbális rész és kicsit a fejekben tágítani a tudatot. Én biztos vagyok benne, sokaknak nem egyértelmű s sokak meg nemtörődöm mód kezelik majd a kérdést, s a kukákat. Mert innét kezdve, ami a kékbe való azt nem illik a feketébe, ami pedig a feketébe való pláne nem illik a kékbe! Csak azért papolok, mert mai napig nem egyértelmű egyeseknek az sem, hogy a gyűjtőedények mellé lerakott szemetet nem viszik el. Ha veszélyes hulladék akkor meg pláne nem! Igazság szerint azt még a lomtalanításkor sem volnának kötelesek elvinni. Mint például a képen látható autógumi. Párjával együtt hetek óta az utcánk dísze!
Csókoltatom azt, ki odatette! Meg azokat is, kik helyett legutóbb is felszedtem a földről az odaszórt dobozokat, összetapostam s beletettem a konténerbe. Mert csípte a szemem.
"Önnek nem csípi a szemét a szemét?"
Ezért hát jó időben szólok, a kékeken feliratok vannak -a belevalókról- tessék tanulmányozni, betartani s akkor mint társaslények sokkal könnyebben, szebben leszünk egymás mellett!
Nem köszönöm meg a megértést, együttműködést előre, részint mert a kék konténeren a feliratok szerkesztői már megköszönték, másrészt pedig nekem sem szokta egy szemetelő sem megköszönni hogy helyette takarítom fel. Pedig nem vagyok házfelügyelő!

6 megjegyzés:

  1. Én is örülök a kezdeményezésnek. A miénk szombat óta van meg, de ma már ürítették. A dolog szépséghibája csak annyi, hogy a kukafedél visszazárása a kukásoknak már nem sikerült. Próbálkoztak, próbálkoztak aztán mivel az egész munkaidejüket nem tölthetik a szereléssel (gondolom), ott hagyták nyitva. Ez nem sok jót hozhat magával, szelektíven. Ha már az első ürítésnél gond van, mi lesz itt később? Bízom benne, hogy szóltak a központban, és jönnek a szerelők mihamarabb! Ha nem, valószínűsítem, hogy ez a kuka sem ússza meg a háztartási egyéb hulladékok gyűjtését! Sajnos!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bízzunk benne, csak egyedi eset! ... Hmm! Kínai gyártmány vajon? :)

      Törlés
  2. Az a baja ezeknek a szelektív "szigeteknek" hogy bájos, okos emberek szeméttelepnek nézik egy idő után...én legalább is ezt látom itt a mi városunkban. Amit nem tudnak betuszkolni a nyíláson, lerakják mellé, ahelyett, hogy otthon venne annyi erőt, hogy szétszedné akkora darabokra, hogy beférjen.
    Na, neeeem, az már meghaladja az erejét...

    Egyébként nagyon jó ötletnek tartom, én már évek óta mindent külön gyűjtök és időnként elvisszük egy szelektív lerakó helyre, mert felénk nincs ilyen gyűjtő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szemetelni lehet, vagy egyéb módon tönkretenni a környezetet, akkor az ember igen találékony. Sajna! :(

      Törlés
  3. VÉGRE! Adja az ég hogy rendeltetésbszerűen használják!!! Kérjük szépen!!!

    VálaszTörlés