Fogjuk rá, kész a második fázis.
Tegnap jobbára csak kenegettem, tudom azt mondtam nem festem le, csak javítok. Hát nagyobb lett a folt.
Egyre nagyobb! Mígnem betakarta az egész héjat.
Evés közben jön meg ugye! No meg, bűn randa volt. Legalább addig legyen valamiféle kinézete, míg az udvart díszíti. Oszt utána úgyis megkopik megint.
Persze nem csak festegettem, hanem formára csiszoltam a farhoz szükséges anyagot is.
A far egy erősen problémás rész volt. Megkorhadt a motort tartó bak is és a két merevítő is ami a hátsó kikötőszemeket is tartja. Ezek igazi keményfa cuccok. Nem tudom, mióta szolgáltak, mert a 2011-es felújításkor ezek csak újra csiszoláson és pácoláson estek át. Öreg anyag volt már, nagyon öreg. Most új mindegyik.
Kőkemény fát kapott, formára igazítva, csiszolva és pácolva, új acélcsavarokkal. Ha egyszer úgy adódna, nem csak motortartó lesz rajta hanem motor is, akkor el is fogja bírni.
Kész az orr is. Ott felkerült a külső és a belső palánk is, valamint a nagyméretű kikötőszem. A kikötőszemnek bivalyerősnek kell lenni, mert erős hullámzáskor is meg kell tartsa a hánykolódó csónaktest nem csekély súlyát.
Mikorra minden felkerül rá, belekerülnek a taposórácsok is, ülőpadok és a horgonyok hát 100-200 kiló közé saccolom a súlyt. Na ezt a súlyt dobálja az erős hullámzás és nem szakadhat ki az elejéből a kikötőszem!
Nem volt egy egyszerű házi feladat a külső palánkot adó, egyben három méteres szál ívre hajlítása és a csónaktesthez szoktatása, szorítása sem. Néha bíz csikorgott .., guvadt .., görcsölt a .., izzadt a ..
Igazi jó ksi egész testet átmozgató edzésfeladat.
Jöhet majd a harmadik fázis, a belső palánk felszerelésével, az összes kötőcsavar behelyezésével. Ha az is kész lesz, akkor a negyedik és egyben utolsó fázisban már csak a simítások, csinosítások, ellenőrzés és az elégedett hátradőlés marad.
Mutatom majd azokat a fázisokat is és természetesen a végeredményt is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése