A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (219) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2022. január 5., szerda

Enokitake nem japán módon

2022.01.05.

A tegnap zsákmányolt téli fülőkék (enokitake) ma kerültek serpenyőbe. Kicsit másként. Nem kicsit.

Mint említettem már: 
"A japán konyhában a második legfontosabb gomba a siitake után; ott a enokitake néven ismerik. A szigetország évente mintegy 100 ezer tonnát termel a téli fülőkéből, ezzel a gombafaj a hatodik a termesztett gombafajok világranglistáján." (Wikip...)

Számos recept fellelhető róla a világhálón, de nekem nem volt kedvem annyit pepecselni. Megpróbálom rövidre fogni.

Egy fej vöröshagymát apróra szelve üvegesre pároltam, majd rádobtam a megtisztított és felszeletelt gombafejeket és addig kevergettem míg a gomba bő levet eresztett.
Ebben az állapotában a legrandább, itt lehet feladni és kiborítani a kukába.
Én ehelyett sóval, őrölt borssal és kevés chiliszósszal fűszereztem, saját levében addig pároltam míg a lé elfogyott alóla. Mindjárt jobban nézett ki.
Kis lángon tartva állandó keverés mellett ráöntöttem a két nyerstojást és összesütöttem.
Mikor a tojás is megsült, megszórtam a reszelt sajttal és addig hagytam a kis lángon míg a sajt ráolvadt. Mindjárt még jobban nézett ki.
Tálaláskor kis gömböcskére nyomott vaszabi pasztával díszítettem. Csak mert az japán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése