A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (219) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2022. január 2., vasárnap

Hamisított kínai konyha

2022.01.02.

Ez itt a fotón, a 2021-es esztendő utolsó túráján, december 31-én frissen szedett fafül gomba. Már a szedéskor elhatároztam, eszemben sincs lefagyasztani, ezt meg kell készítenem és el kell fogyasztanom frissen.
Ma került sor rá. 

A kínai konyhán jellegzetes alapanyag, de az én "kotyvasztásom" csak annyiban kínai, hogy nagyon remélem nem olvassa kínai séf, mert akkor kitiltanak az ország összes kínai étterméből.
Rácz Jenő séftől sok mindent kapnék érte, de séfkabátot biztosan nem.

Pedig jó lett.
A gombával kellett többet foglalkozni, lévén az nyers, a többi belekerült cucc viszont már megkészített maradék.
A feldarabolt fafüleket vajon pároltam, de mert úgy tud viselkedni mint a máj -pattog- hamar kell alá kis víz is.
Megpárolódott, rádobtam a felszelt, húslevesben főtt csirkemellet. Fűszerezés só, bors, szójaszósz, bivaly erős paprikakrém, kevés paradicsomszósz.
Újabb rövid párolás, majd hozzádobtam a felszeletelt leveszöldségeket, sárgarépa és petrezselyemgyökér, majd felhúztam kevés tejjel és addig pároltam amíg lé nem maradt alatta. Gyorsan megy, mert a csirkemell sok levet felszív.

Mindössze ennyi. Az év első napján nem készülhetett, mert akkor tilos szárnyast enni. Főtt rizzsel tálaltam, nem kevertem össze mert az meg pecsenyezsírral ízesített. De összepasszolt az enyhén csípős gombás egyveleggel. Fotózni nem mertem, mert a mellé rakott sült oldalas már gasztronómiai gyilkosság. Pedig ahhoz is passzolt. Az én elcseszett ízvilágomban biztosan. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése