A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2012. május 31., csütörtök

A túlparton ...

Még nem árulom el a vár helyét egyelőre.
Rózsa úgy érzem "nyomon" van és nem akarom kedvét szegni, mert hátha van még  energiája kutakodni az emlékeiben. Ezért aztán segítek neki kicsit. Vagy nem is kicsit? Ezt a képet is akkor készítettem, csak nehezen értékelhető és értelmezhető. A világos kőből emelt várral ellentétben, ez a rom sötét és ráadásul fák közt húzódik meg. A várost átszelő patak túloldalán, szemközt és tán egy magasságban is a volt erősséggel. Sziklának tűnik, pedig rom.

"A települést a 12. században említik először. Mellette állnak ..... várának romjai. A várat a ..... grófok építették, később a Frangepánok vára volt, először 1406-ban említik. 1561-ben a török sikertelenül ostromolta, később is több ostromot szenvedett, utoljára 1716-ban. A vár védelmében ferences kolostor is épült, melyet 1578-ban a török, miután a várat bevenni nem tudta a várossal együtt elpusztított. A város a 17. század végén épült újjá és ekkor kapta mai arculatát. 1822-ben a várat birtokosai elhagyták, jelentősége megszűnt és rom lett."

Azért azt megjegyzem, hogy nem a jártasságomat és tudásom akarom itt fitogtatni. Főleg nem ebben az esetben, merthogy nincs is kellő tudásom. Mikor a várat lefotóztam, még csak a város nevét tudtam, a többinek utána kellet keresni. A fenti idézet például a Wikipédia, szabad enciklopédia terméke. Így aztán nekem is jó "játék", mert amúgy is utána kerestem volna.
.

9 megjegyzés:

  1. Így már valóban könnyű! Ezzel a segítséggel megtaláltam az interneten, és el is olvastam róla mindent. Nélküled soha nem jutott volna eszembe, most már ennyivel többet tudok.

    VálaszTörlés
  2. Soha nem találtam volna ki a vár nevét, pedig nagyon szeretem őket. Nagyon szép fotó és nagyon örülök, hogy általad ezt is megismerhettem:)

    VálaszTörlés
  3. Valamikor régen jártam Slunjban (ahogy a horvátok nevezik) viszont a kastélyra nem emlékszek, hogy láttam volna, biztosra vettem, hogy a magyar történelem része, viszont én személyben gondolkoztam, nem területben, azért mentem más irányba, az interneten szándékosan nem kerestem és míg a megfejtésen járt az eszem, sok más, szép emlék jött elő, köszönve neked és ennek a találós kérdésnek.

    VálaszTörlés
  4. Még egy szép hely, ahova kívánkozhatom, de eljutni sose fogok.

    VálaszTörlés
  5. Ez ugyan nem tartozik a tárgyhoz, de szép hétvégét kívánok!

    VálaszTörlés
  6. Mindíg tanul valamit az ember lánya :))
    Kellemes vasárnapot !

    VálaszTörlés
  7. Nos hát, nekem itt dolgom már nincs. Kitaláltátok. :))

    VálaszTörlés