A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (393) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (15) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2013. október 25., péntek

Gombakrémleves

Jól van, no! Én is látom.
Ez a kép így akár találós is lehetne, mert bármi lehetne a lábasban.
De ez nem "bármileves", hanem gombakrémleves. Rém randa mi?Tudom! Ki is tálalhattam volna. Tányérra, mutatósan.

Csak hát az a helyzet, hogy nem vagyok én Laci bácsi, vagy Lázár, avagy a Budai!
Így szoktam. Edény, étel és legtöbbször a retro csíkos abrosz. Így is marad!

Elmesélem a születését.
Kiterjesztettük a vadászterületet s mindjárt szerencsével is jártunk, laskát találtunk. Majd azt is megmutatom. Többek közt. Meg néhány nagy őzlábat, pár lucfenyvesi rizikét és lila pereszkét.
Asszonka feldobta a kérdést: -lehet a laskát rántani? Hát tudtam én? nem.
Most már tudom.
Szépen leszereltem a zsenge kalapokat, majd alapos tisztítást követően ment az "abalébe". Úgy fél órát főztem a sós, őrölt borssal vadított lében.
Akkor aztán kalapokat emeltem és maradt a lé. Dobtam volna ki?
Felkockáztam egy kisebb fej vöröshagymát, olíván áttetszővé hőkezeltem, majd rászórtam a felszeletelt lucfenyvesit, lilát, őzlábat, laskát. Kicsinyég tologattam a serpenyőben az erdei keveréket, míg levet eresztett.
Akkor aztán belekotortam az "abalébe" és főztem úgy egy órát fedő alatt. Lassú tűzön. Nálam a tűz ne siessen! Elég ha én sietek.
Amíg főtt, addig sietve bepaníroztam a laska kalapokat.
A képen is látható zavaros lé a botmixer bűne nem az enyém. A színe meg a lucfenyvesi. Beletejelt! Végső mozzanatként, még belefőztem egy zsenge, vékonyra szeletelt őzláb gubitát. Kész!
Ja! Fűszerezés? Benne volt a lében, ahhoz már csak késhegynyi csípős darált paprika vettetett. Most kész!
Olyan lett, mint a chokito. "Randa és finom!"
Hogy miért nem enyhítettem ő rondaságán kis tejszínnel? Sok a kérdés! Azért, mert akkor tejszínes gombakrémleves lett volna belőle.
Én meg nem azt akartam! Ok? ... Mellesleg meg, nem volt idehaza tejszín és utálok boltba mászkálni. Vagy főz az ember, vagy mászkál!

4 megjegyzés:

  1. Tudod mit! Majdnem hasonlatossá vált az én ma készült feketecseresznye levesemhez, az sem volt valami szép, de finom az igen! Fénykép nuku, meg kell elégedned a betűimmel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elhiszem! Én tőled minden betűt elhiszek. :)

      Törlés
  2. Ronda és finom, sok ilyen étel van:) Nem is ronda különben, és milyen finom lehet ennyiféle gombából. Szép hétvégét nektek, én remélem szép kirándulós idő lesz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyapám azt mondta volna: -egyszer meg lehet enni.
      Kellemeset kívánok nektek is. Ma is tombolt a kései meleg, jártunk is egy nagyot. Kell a mozgás, a friss levegő, no és az élmények! :)

      Törlés