A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2017. február 23., csütörtök

Csupasz héj

Az első fázis kész. Terveztem is beszámolni róla és
Beátának meg is ígértem, hogy írok a csónakfelújításról. Természetesen képekkel. Nem szép látvány ugye?

Az első fázis azzal kezdődött, hogy a csónaktestről lebontottam minden faalkatrészt. 2011 márciusában került
fel a héjra s hát az eltelt hat esztendő elhasználta.
Tán eddig sem tartott volna ki, ha nem kap évente kétszer is friss pácolást. Azt nem hiszem, hogy az elmúlt két tél, amit kint töltött a csónak a vízen, az nagyon befolyásolta volna a palánkozás állapotát. Hisz ha kiveszem, akkor is ázik és akkor is kifagy.
Maga a csónaktest üvegszálas poliészter, annak nem árt sem köd sem harmat. Csak a törés, repedés. Hát repedés akad! Az nem volt betervezve. A középső és a hátsó légkamrában is beszivárgott a víz. Nem sok, de volt bennük. A középsőn megtaláltam az anyagfáradás helyét, egy régi varrat szakadt fel. A hátsó egyenlőre rejtély, nem találom a bejutott víz útját.
Sejtésem azért van. A fotót csiszolás közben készítettem. Nem tervezem az egész csónaktest festését, ezért csak ott kap friss festéket ahol a régi lepergett. Tudom! Foltos lesz és minden
csak nem szép. No de ez nem szépségversenyre, hanem bevetésre lesz felkészítve.
Tapasztalatból mondom, teljes festés után sem marad sokáig szép. Az időjárás, a rárakódó kosz, főleg a kacsavégtermék, hamar elintézi a friss festést.A hajótesten tehát nemigen pályázok meg szépségdíjat. A főcsapás iránya a felkerülő faszerkezet. Az legyen erős, praktikus és egye fene, az lehet szép is. Holnaptól esős napokat ígérnek, egyenlőre lövésem nincs arról, mikor is tudom folytatni? Ha  túl leszek a második fázison, tudatni fogom.

4 megjegyzés:

  1. Jó hogy nekiesel megcsinálni, neked ez kell is! Nem jár úgy, mint a majdnem sógorom csónakja. Neki azért nem volt annyira lételeme a horgászat. A vadászat győzött.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony kell. Ha már kész lenne is későn lennék. :)

      Törlés
  2. Ezt én nem értem. Repedés akad.
    Amúgy sem értem, mert a fagy elől ki kell emelni a vízből.
    Abban biztos vagyok, hogy te tudod mi a teendő. Most nem volt kedved evvel foglalkozni? Vagy még korai?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A légkamrákon lévő repedések anyagfáradás. Tudni kell, a légkamrák egyben az ülőfelületek is. Bár természetesen faborítást kapnak, hogy a súlyunk egyenletesen oszoljon el azért terhelődik. Az anyagfáradás ott lép fel, ahol a légkamrát a beépítéskor hozzáragasztották a hajótesthez. A kor megteszi a maga lassú aknamunkáját, plusz az igénybevétel. Az én csónakom korát saccolni sem tudom, előttem folyami szolgálatban volt, azelőtt ... tán valamelyik honfoglaló ős jött vele akinek nem jutott ló. :)
      Kedvem lett volna most is foglalkozni vele, csak elfogyott fölülem a nap s rám sötétedett megint. Ma meg egész nap szakadt az eső. Van amiben korai, van amiben nem. Epoxigyantával most még nem lehet ragasztani mert hideg van hozzá. Festést javítani úgyszintén nem lehet a hideg és a nyirkosság miatt. Tervezni kell s elosztani a munkákat.

      Törlés