A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (219) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2020. június 19., péntek

Na! ...Most meg ez!

2020.06.19. Deseda

Nem egy nagy durranás, de szokatlan cucc.
Ilyet még nem fogtam.

Dobóháló (vetőháló) ólmozott. Nem túl nagy, de az!
S mert dobóháló, hát semmi keresnivalója nem volt a tóban, korábban meg a tulajdonosának a tóparton!

Annyi minden kacatba akadtam már pergetés közben, lassan fejben tartani sem tudom. Mondjuk nagyon nem is akarom, csak a jelentősebbeket.
Mint például a: Száz méternyi halál 2014-ben. Na az, ... az nagy fogás volt.

Emez meg inkább szívás! Kikötöttem, mert morgott az ég, gyülekeztek a felhők Kaposvár felől, és még a lassan megszokott szintnél s fülledtebb lett a levegő. Nem vágytam sem bent ázni, sem pedig a híd alatt dekkolni amíg elvonul. Kikötöttem, bepakoltam minden cuccot a kocsiba kivéve a pergetőbotot. Nekiálltam a kikötő stégről dobálni. Nem kellett sokáig. Valamiben elakadtam, mégpedig masszívan. Nem nyúlott, nem mozdult. Sajnáltam a műhalat, hát újra elkötöttem a csónakot, odaeveztem és megpróbáltam horogszabadítóval. naná, hogy nem jött!
Ha én egyszer valamit megakasztok, akkor az masszív! Kivételek a halak.
Közben azért rájöttem, hogy a vízben van egy masszív fémkaró, ami a magas vízállás miatt a vízszint alatt van, és arra tekeredett rá a cucc amit én megakasztottam.
Szerencsémre csak pont vállig kellett lenyúlnom, hogy elérjem a műhalat. Éreztem azt is. kötélzet és háló. sikerült addig mozgatnom, tekergetnem, míg felhúztam a vascölöp tetejéig. Onnét már nem volt nagy meló, mondjuk közepes, kibogozni és leemelni a vascölöpről.
A nem egészen -vagy inkább egészen nem- szabályosan halászó fazon megdobta a cölöphöz erősített vaskampós drótkötelet, azt és a hálót ráhúzta a cölöpre és addig rángatta amíg ott maradt.
Nem ma lehetett, meg nem is tegnap, mert a háló már jócskán elalgásodott, de azért szóltam a halászati őröknek és átadtam nekik. Hátha a "jóember" azóta megokosodott és valahol máshol dobál.
Ők jobb ha tudnak róla, nekem meg nőtt a listám.
Volt anno csibedrótból varsa, a nyakzó háló, rengeteg zsinór sorhoroggal, mosógép dob. rengeteg beszaggatott szerelék, merítőháló, rohadt sok szemét ... Ja! ... És a patkó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése