A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (219) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2022. december 11., vasárnap

Mesterhármas

2022.12.07. Ártér, füzes, erdő

A terep, minden ami kell.
És a zsákmány? Az is. Minden ami kell.
Ezért a hármasért mentem ki, bolyongtam úgy hat kilométert, de csak meglettek. Nem tudtak elbújni.

Téli fülőke. (Akác-fülőke)
Fafülgomba. (Júdásfülgomba)
Kései laskagomba.

Érdekes, hogy a téli fülőkét a ragadványneve akáchoz köti.
Én még nem találtam akácon, leginkább fűzön akadok rá. Ezt is ott leltem.
Nagyon kedvelem ezt a halszagú, ragadóskalapú gombát. Ráhajtok míg be nem áll az igazi tél, mert akkor megáll a növekedésben. De! Kora tavasszal ott folytatja a növést, ahol abbahagyta.

Fafülgomba. Rendszeresen célgombám. Kedvelem. Az idei évben eddig hiányát szenvedtem.
Nem kedvez neki a szárazság. Régebben rendre bodzán bukkantam rá, az idén tölgytuskókon. Hatalmas tuskókon nagy telepekben elképesztően nagy füleket.
Úgy vettem észre, a tölgyről nem csak nagyobb, de sötétebb fülek jönnek le.

Kései laska. Nagyságrendekkel többre tartom mint a termesztett laskát. Rendszerint ezeket is füzeken találom. Más az íze a vadon termőnek. Mondanom sem kell talán, de jobb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése