A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2016. szeptember 2., péntek

Folly arborétum

2016.08.01. Badacsonyörs
Folly Arborétum
Fák, gombák, megoldás.
Meséltem már s mutattam fotókat az óriástobozú fenyőről
az "Óriások"-ban, mutattam kiállított szobrokat "Szobrok"
alatt és kerestem a választ is a "Komolyan kérdem!" címen.

Csak még a gyönyörű fákat nem mutattam meg, pedig hát arborétum, nem mutattam meg a gomba érdekességet és nem adtam -mert nem tudtam- választ az általam feltett kérdésre. Íme a hiánypótlás! S ez messze nem minden, minden a valóság, oda kell menni és megtekinteni. Maradt olyan látnivaló bőven, amiről nem adtam számot sem, fotót sem.

Erre a fotóra, akár megint kitehetném a kérdezem táblát,
mert nem ismerem, nem tudom nevesíteni a gombatelepet.
Pedig kedvelem a gombákat, sokat ismerek is, többeket gyűjtök is. Ez egyelőre marad ismeretlen, ha lesz rá időm akkor megpróbálom a képről azonosítást, ami ugye nem megbízható, legfeljebb támpontként fogadható el.

S végezetül a válasz!
Nekem alaposan megmozgatta a fantáziám a szobormű s komoly fejtörést okozott.
Mit ábrázol? Mit jelenít meg?
Annyit elárulok, a közelében nem jártam a valóságnak!

dr. Folly Réka adta meg a választ!
Innét, az általa írtakat idézem!

"A Folly Arborétumban látható kubista szobor alkotója Friedrich Press (1904-1990). A művész a Bischofferode-i templom főhajójában található 7,5 méter magas fa feszületnek (lsd. mellékelt fotó) bronzból készült kicsinyített modelljét készítette el. Az alkotás mottója, szabad fordításban: Test és Kereszt egységben. Az 1972-ben készült bronzszobrot P. Meinolf Dunkel adományaként idén állíthattuk fel az arborétumunkban."

"A bronzszobrot „befogadó” kőkompozíció Bodor István szobrászművész alkotása, aki készítette többek között az ugyancsak arborétumban található másik, facsoportot ábrázoló szoborkompozíciót, melynek „Békesség nektek” címet adtuk."

E helyt is köszönetem fejezem ki dr Folly Rékának a segítségéért, s nagyon remélem egy másik alkalommal
már az unokáimnak mutathatom meg az arborétum szépségeit, szobrait, s nekik a játszóteret is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése