A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. november 28., hétfő

Csak kuktaként

Rakott káposzta. Ezt most nem én készítettem, én csak kuktáskodtam a hétvégén Melinda mellett.
Van "hordós" káposztánk, természetesen nem hordóban. És nem káposztás kő nyomja legnagyobb bánatomra.
Műanyagban van és a súly pedig víz. Igen. Víz! Erős műanyagzsákba töltött víz. Kiválóan lehet súlyra hozni és még mellékesen légmentesen is zár. Melinda szelte és rakta el. Kiváló lett!

Szóval. Fej vöröshagyma, gerezd fokhagyma és fűszerek a rizsbe.
Nagyon etetős rizst tud összerittyenteni az én drágaságom. Úgy fűszerezi mint a disznóvágáskor szokták, csak abalé nincs.
Másik lábosban egy fej apróra szelt vöröshagymát kicsit üvegesre, majd rá a darált húst és azt is fűszereztük. Magyar bors, "Erős Pista" só és mindenféle "őrölt lucerna". Ezzel a gyűjtőnévvel szoktam egyszerűsíteni a zöldfűszereket.
Na jó! Került bele borsika, kakukkfű, majoránna.
Harmadik lábosban sült a savanyított káposzta szintén egy kevéske hagymán és kevés sóval, babérlevéllel. Mást nem nagyon kíván, mert már benne van az egész bors. Mire minden elősül, már van is egy rahedli szennyes.

Szerencsére Candy -a házi cseléd- megoldja majd a mosogatást.
Az emberiség egyik legnagyobb találmánya! Húú, hogy én mennyire utálok mosogatni! Azért mellette is kell, mert mindent nem "vállal be".

Ekkor jöttem én! Nem sok dolgom maradt, csak belerétegezni a cserépbe. Rakhattuk volna jénaiba is, de nem.  Így kelletősebb.
Gyorsan alácsempésztem kis füstölt szalonnát. Nagyon húsosat és nagyon vékonyra szelve. Rá egy réteg nyúleledelt, majd egy réteg darált hús, megint káposzta, megint hús és legfelül szintén káposzta. Rátettem a fedőt is, hadd járják át egymást az ízek és befelé a sütőbe! Ja! Kevéske őrölt paprikával megszíneztem a darált húst, mert irritált a sápatagsága.
Fasírtban is inkább a színezettet szeretem, semmint a sápadtat.
Nem sok kellett neki, mert ugye minden összetevő már szinte készre sült előtte. Jó adag tejfölt kis sóval, őrölt borssal és őrölt paprikával megkevertem és bevakoltam a tetejét, mikor lekerült a fedél.
Nevezhetnénk kőműves káposztának is. Nem? Egy sor tégla, egy sor mész, egy sor tégla, ..., végül a záró misung.
Így bevakolva még visszament a sütőbe és magára szedett kis színt is.
Nahát! Kész. Ott a képen a vége.
Ha valamit most kifeledtem, az nem hiszem hogy a hozzáértőket zavarja. Tudja ezt az ételt mindenki, a maga szája íze szerint fűszerezve, összerakva.

16 megjegyzés:

  1. :) A savanyú káposzta kiváló lett, tanúsíthatom! Nagyon ízlett nekünk is! Ami eme remeket illeti, nagyon jól néz ki, ám én maradok a savanyított, sütés nélküli változatnál. Fene se tudja miért, de nem vagyok oda a rakott káposztáért...
    Ettől függetlenül nagyon jól néz ki, és biztosan finom is!

    VálaszTörlés
  2. Szívesen lettem volna én a főkóstoló, nagyon csodásan fest:) Ez egy emberes adag, gondolom pár napra elég lesz:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta!!
    Majdnem ugyanígy készítem én is, utoljára ma egy hete vártam a vendégeimet ezzel a finomsággal, én teszek bele egy réteg, kisült szalonnán piritott,karikára vágott kolbászt is;)
    Imádjuk;)

    VálaszTörlés
  4. Végigolvasva a bejegyzést és a hozzászólásokat + a kép...azt hiszem a héten még készíteni fogok:)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű látvány!
    Igazi ínycsiklandó finomság.
    Melindát dicséri ez a finom eledel.
    A kuktának is jár azért egy mosoly:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretem a rakott káposztát, főként már amikor másodszor, harmadszor melegítem.
    Nézz be hozzám ott a kérdésedre a válasz.

    VálaszTörlés
  7. Ahogy leírod nekem az tetszik... a legjobban..ráadásul mióta láttam háttérként az abrosz, vagy konyharuha, azóta keresem valahova sikerült jól el tenni...még a nagymamám csinálta...

    VálaszTörlés
  8. - Hogyne. Jó nyersen is. :)
    - Nagyon köszönöm! No igen. Még párszor szellőztetünk miatta. :))
    - Jóóó! Legközelebb teszek bele. Profitól ugye ... :)
    - Szezonja van. Köszönet! :)
    - Meg is érdemli ... talán én is. :))
    - Úgy, úgy. Egyre jobb lesz, aztán meg elfogy. :) Már megyek is. :))
    - Köszi szépen! Melinda édesanyjától maradt ránk, de szerintem ő is az anyukájától kapta. Elnyűhetetlenek, merthogy van több is. Én nagyon szeretem, még így is hogy kicsit félre van illesztve, meg már van rajta örökös folt is. Üsse kő! Jó ez így! :)

    VálaszTörlés
  9. Hoppá! Cserépben készítve! Ez igen!:)
    A cserép belül máztalan? Mert nekem is van egy olyan cserepem is, de abba még nem mertem semmit készíteni... Nem tudom, miért.

    VálaszTörlés
  10. Nekem is van cserepem (na nem azért, mert a lánykori nevem Cserép Anna), hanem kaptam ajándékba...Egy kérdésem lenne mindehhez mennyi sav. káposzta kell ?

    VálaszTörlés
  11. - Belül mázas, de csak az alja, a fedél nem. Ezt is elő kell áztatni, kiváltképp előszöri használatkor. De minek "osztok" én itt, profinak? :))
    - Nem mértük, de biztosan volt egy kilónyi és fél kiló volt a darált hús. Két embernek nem egy evésre való, inkább háromra. :)

    VálaszTörlés
  12. Nahát ez a kőműves káposzta elnevezés nagyon találó!Vicces vagy kis kukta!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon guszta és jó ötletet adtál :)) Legyen szép napod:)

    VálaszTörlés
  14. - Köszönöm szépen! :)
    - Ennek örülök. Neked is. :)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szépséges és tartalmas a blogod! Jó ideje olvasok vissza, és mindegyik bejegyzés tetszik. :)

    VálaszTörlés
  16. Nagyon szépen köszönöm! :)

    VálaszTörlés