A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. november 10., csütörtök

Termik

Tudjátok mi a termik?
Persze. Azért csak úgy ismétlésként.
A környezetében lévő légtömegnél melegebb levegő, ezért aztán felfelé szálló légáramlat.
Ezt a légáramlatot használják ki a képen látható siklóernyősök is és lavírozgatnak a hegy felett.
Nem csak ők szokták kihasználni.
Használják a nagyobb testű madarak is, magasság nyerésre, avagy a terepet szemmel tartó és szinte szárnymozgás nélkül hangtalan köröző ragadozó madarak is. Nyáron sokszor szoktam nézegetni, milyen ügyesen élnek az energiakímélő lehetőséggel.
Használják a repülésben a vitorlázó gépek és a sárkányrepülők is, magasság nyerésre. Megkeresik a termiket és szépen felfelé húzatják vele a gépet a kívánt magasságig. Aztán siklás. Esetleg a következő termikig és azzal visszanyerni a siklás során elveszett magasságot. Távrepülési technika.
De használják a termik emelő hatását a repülő modellezők is. Én is kihasználtam anno sokszor. Jómagam szabadon repülő vitorlázóként igyekeztem a modellt felhúzáskor a "termikbe dobni". Megvolt annak is a technikája, módszere hogyha nem érezte az ember a termik erejét, akkor nem engedte el a gépet, hanem beköröztette zsinóron. Azt majd a következő kör tetején meglátjuk ... Nem ment rosszul anno. Néha bánom hogy abbahagytam a szép és biztató eredményeim ellenére. De hát "fiatalság bohóság". Most már kár ezen rágódni. Csak azért emlegettem fel, mert a siklóernyősök láttán is eszembe jutott a versenyzői időszakom, mint ahogy sokszor eszembe jut ha repülő eszközt vagy élőlényt látok.
Ez az igazán vonzó a repülésben, hogy megszeretni meglehet, de kiszeretni belőle már nem. No meg az, hogy még semmi és senki nem maradt odafent.

7 megjegyzés:

  1. Mik ki nem derülnek az ember ismerőséről?

    VálaszTörlés
  2. Most már tudom mi az a termik, de hol vannak most ezek a melegáramlatok ? De elrepülnék velük fel a magasba.

    VálaszTörlés
  3. Első ránézésre, mintha eső cseppek lennének az ejtőernyősök... jobb lenne feltennem a szemüveget??? XD
    Köszönöm! Eddig nem tudtam mik azok a termik.

    VálaszTörlés
  4. - Ugye? És még esetleg mik derülhetnek ki?
    - Most is vannak, csak már nem annyira intenzívek. Repülni egyszerű, a földet érés a bonyolult. :))
    - Jobb. Én is azon nézem. :))

    VálaszTörlés
  5. - ..., vízen, levegőben Ideje volna partra szállni és szilárdan megvetni a lábunkat, úgymond hídfőállás építeni. Azután onnét majd lehetne biztonsággal repülni is, meg hajózni is.

    VálaszTörlés
  6. Csodálatos dolog lehet a repülés:)
    Gyermekkoromban sokszor szárnyaltam gondolatban én is.
    Ismét tanultam nálad kedves Józsi:)

    VálaszTörlés
  7. Jobb nekem a földről nézegetni a repülő dolgokat, madarakat, sosem vágytam az égbe.

    VálaszTörlés