A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (393) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (15) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2018. december 11., kedd

A víz az úr! Meg a szél!

2018.12.10.
Deseda tározó


A sok sikertelenség ellenére kimentem tegnap is pergetni.
Nem volt ilyen enyhe szellős a tegnapi nap. Sőt!
A mainak legalább háromszorosa volt a szélerősség.
Viszonylag hamar le is tolt pár kilométert egészen a füredi szőlőhegy alá. Ott aztán úgy döntöttem elég! Erős a szél s széllel szembe kell evezni vissza a kikötőig.
Az még csak ...! Nemsokára megtapasztalhattam, hogy:

"Habár fölűl a gálya,
S alúl a víznek árja,
Azért a víz az úr!" .............. No meg a szél! Ketten együtt meg pláne!

Még félúton sem jártam, s már behúzódtam egészen partközelbe, mert éreztem a szél erősödését és hátha ott lesz kis szélárnyék az erdőtől, amikor olyan szélroham csapott le a vízre, meg a hátamra, mint nem mostanában!
Pillanatok alatt 25-30 centis sűrű hullámokat korbácsolt, csak úgy csattogott a csónak orrán, rátámaszkodott a hátamra -rövidesen bántam a szélességét- és tolt nagy erővel vissza, a part közelsége meg, nem hogy védelmet nem adott, de kezdte a szél a vízre meg rám hajigálni az erdő egy részét.
Pillanatok alatt meg lettem "lőve"! Ha kintebbre fordítom a csónakot az evezővel akkor féloldalba kapnak a hullámok s ki tudja nem borít-e meg? Ha maradok a partközelbe, vagy egy fát borít rám, vagy csak egy jobb ágat? Amúgy meg, alig haladtam akkora volta szél és a víz visszatartó ereje. Erőm akkor még lett volna nagyobbakat húzni, de nem mertem. Nagyon nem szerettem volna túlerőltetni és eltörni valamelyik lapátot. Akkor aztán vihetett volna a víz hátán a szél!
Közben azért jó pár métert haladtam, s elkerültem az erdő sarkát, bal kézre egy öböl nyílott meg.
Az sem volt szélvédett, de arra gondoltam oda befordulok, a szél nekinyom a partnak, a csónakot tehát elragadni majd nem tudja, kiszállok, kiláncolom és ott átvészelem a szélvihart. Közben kissé áztam is, mert rám szórt kis vizet, meg fagyott esőt. Nem volt baj, mert az evezős harcban kezdtem kimelegedni.
Épp kezdtem volna a fordulást amikor megéreztem a szél gyengülését. Jócskán visszagyengült a nyomása. Elült a szélroham, már csak erővel fújt. A következő roham előtt pont elértem a kikötőt.
Maga a kikötő már szélárnyékban volt, s míg gyorsan kipakoltam, rögzítettem a csónakot a második szélroham is elült. A szélrohamok alatt el voltam én a víz tetején maradásért és haladásért vívott erőfeszítéssel nem is gondoltam a fényképezésre. Nem is tudtam volna!
A képeken utána igyekeztem megörökíteni azokat a sötét fellegeket amit a szél magával hozott és fenyegetőbbnek tűntek a valóságban mint itt a fotókon. Lehet, a tél előszele fenyített meg!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése