A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2018. december 29., szombat

Hattyúk a jégen

2018.12.20. Deseda tározó
1. számú kikötő

Akkor még hó borította a partokat, a stéget, a csónakokat, akkor még volt hó az erdők fái alatt, akkor még jég borította a tavat.
Nem vastag jég, de már összefüggő. Még nem bírt volna meg embert, de még egy nagyobb vadat sem, csak a kacsákat, a portyázó varjakat és a hattyúkat.

A kikötővel szemben, de attól jó messzire, a partoktól tisztes és nagyjából egyenlő távolságra ültek össze a jég hátán. Nagyon jó helyválasztás volt! Az a rész általában szélvédett, csak ha nagyjából déli irányból fúj akkor nem. Onnét belátták a kikötőt, a szűkületet, a nagy jégmezőt lefelé és ami a lényeg a partokat körben mindenütt. Ha hattyút megbír akkor már rókát is! Nem árt hát az óvatosság. A nyomok hiánya azt mutatta, még a rókák is óvatosak, sehol nem láttam a nyomaikat a jégen. Azon a napon vagyunk még, mikor az erdő mélyén a kis pataknál is jártam, mikor a holtak erdejében és mikor a kitermelt tölgyesen vágtam keresztül. Világosban indultam, és már jócskán sötétedett mikor leértem újra tóhoz, a Paradicsom öböllel szembeni partra.
Onnét már csak 10-15 perc a kikötő és a mély sötét éjszaka.

2 megjegyzés:

  1. Jó ez a nyugalom, ami körbevesz. Én tegnap mentem ki először a Bódva partra egyedül Nyafival. Na ott minen volt, csak nyugalom nem. Izgatott és őrült futkorászás. Megmártózás a vízben, le a partra, föl a gátra, és mindezt 20 méterenként. De visszarohant, mert a hasát is vakarjam meg.
    Itt nincs hat tyúk a jégen, csak vadkacsák röppennek fel. Nem engednek közel magukhoz. Őzek és szarvasok iramodnak biztonságos távolban még messzebbre. Most, hogy beadta a kulcsot a kis gépem, nem lesz fénykép semegy darabig. Majd januárban tudok rendelni hozzá Kínából optikamozgatót.
    Addig is boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó. Külsőleg, látszólag jó. Belül nem tesz jót. Nekem nagyon hiányzik az őrült futkorászása. Hogy elparancsoljam a jeges víztől, nehogy belemenjen. És sok minden, minden más.
      Boldog új esztendőt kívánok én is, nektek!

      Törlés