A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (393) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2013. június 14., péntek

Júdásfüle

Alakra tényleg mint egy fül, kissé molyhos, olyan bársonyos tapintású. Régóta kacsintgattam már efelé a gomba felé, de eleddig vagy azért maradt el a nagy egymásra találás mert kevés példányt leltem, vagy azért, mert már öregecskéket.

Mostanság azonban betévedtem egy öreg bodzásba, tele elhalt ágakkal és annyi fülkagylót találtam, hogy rengeteget. Bármerre néztem, mozdultam, mindenütt kagylózott bodzaágak meredeztek. Megszedtem, egy részét meg is ettem.
Más részét én bíz tisztítás után lefagyasztottam. Írják, jól szárítható, de nem volt hangulatom fülkagylókból készíteni füzért. Láttam olyan nyakláncot egyszer egy háborús filmben és nem nagyon tetszett. Mondhatni nagyon nem! Mondtam már, vizuális a fantáziám.
Megkészíteni csak úgy a'la natúr, párolva. Hagymát üvegesre mangalica zsíron, bele a füleket, őrölt bors, só módjával és kész. A gombára voltam kíváncsi. Meg lehet enni. Érdekes. A zselés hús közepén húzódó porcszerű réteg megmarad a párolás után is porcszerűnek.
Ez az istene, meg a fütyülős krumplicukor!
Tényleg. Rajtam kívül hallotta már valaki ezt a kiszólást? Nekem néhányszor mondták gyerekkoromban. Akkor érteni véltem, de elkopott.
Évtizedek óta nem hallottam. Arról már nem is beszélve,az életben nem láttam fütyülőset krumplicukorban, csak táblásat, meg nagy tömbben.
Kanyar vissza! Kínában másfél ezer éve termesztik, gyógyászati felhasználására is századokra visszanyúlóan vannak írásos emlékek.
Sok más mellett véralvadásgátló és immunrendszer stabilizáló hatása is van.
Nekem bejött, ezentúl figyelek rá és ókor bedobom a konyhába.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon tisztellek, hihetetlen természettudásodért és természetszeretetedért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hol vagyok én még a tudástól? Még csak kapirgálom a felszínt. :)

      Törlés
  2. Édesanyánk szerint ezt hívják árvalány fülének...akit a mostoha kizavart a nagy hidegben fát szedni, és megfagyott szegény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem a piros csészegombára mondta édesanyád? Végül is mindegy. Ellenben a történetet amit mesélt lejegyezhetnéd, mert majd feledésbe merül.

      Törlés