A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2013. június 15., szombat

Poszméh avagy dongó?

Na most akkor mi? Mindegyik.
A poszméhet illetik sokfelé a dongó névvel, másutt meg a dongóméh néven ismert, de ez most rajtam nem segít. Mert ugyanis bárhogy kutakodtam, nem leltem olyan alfajról képet, amelyiknek csak a potrohán lenne egyetlen egy csík. Márpedig ezek a gödörlakók így néznek ki.
No mindegy. Ezek is dongók biztosan. Hisz zömökek, szőrösek, lomhák ... mondjuk ezek alapján épp lehetne más is.
No de! Mit keresnek a gödörben? Nem tudtam rájönni, hiába lestem őket egy ideig.  Nagy ritkán egy-egy kiballagott a gödör szélére és eldöngött a fülem mellett. Volt érkező is néha, de azok ott lent csak kicsi a rakás játékot játszottak. Vajon mi végre? Talán a gödör alján maradhatott annyi nedvesség, ami odacsalta őket?
Más. Olvastam valahol, hogy állítólag az aerodinamika törvényei szerint a poszméh mint felépítése, mint pedig alakja és arányai miatt alkalmatlan lény a repülésre. Az az egy szerencséjük, hogy ezt ők nem tudják -én sem árultam el nekik- s ezért vígan repdesnek.

6 megjegyzés:

  1. Én úgy tudom, hogy a dongó teljesen fekete. Nincs rajta semmiféle csík. Ha ezek is azok, akkor már újabb fajai az evolúciónak. Még nem találkoztam ilyenekkel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt gondolom, a kék dongóra, másként kék fadongóra gondolsz. Azon nincs csík, a teste feketének tűnik annyira sötét, csak a szárnyai acélkékek.
      Ezek poszméhek és ezeket is "ledongózzuk". :) A poszméheken mindig van csík, de eddig én csak két csíkossal találkoztam.

      Törlés
  2. Jujj én nem vizsgáltam volna őket ilyen bátran :) Féltem volna, hogy belémcsípnek. Mert szerintem engem minden meg akar csípni. :) Vagyis én azt gondolom, hogy minden csíp :D Pedig tudom, hogy nem.

    A múlt hétvégén a kert végében voltam épp, persze most nem volt nálam a gép. Olyant de olyant láttam hogy az na. Ha sikerült volna levideóznom, kitettem volna, szigorúan pirossal áthúzott 18 as karikával :D
    Katicabogarak szexeltek :D Ilyent nem láttam még :D :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek a lomha dünnyögők alapjában békések. No persze őket is fel lehet bosszantani. Ritkán csíp.
      Majd legközelebb levideózod. :))

      Törlés
  3. Szeretettel adományozok egy díjat neked, gyere, vedd át a blogomban, ha szívesen fogadod.

    VálaszTörlés