A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (219) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2020. április 26., vasárnap

Soron kívüli feladat

2020.04.26. 20:20 Deseda

A COVID-19 "mittudomén" hányadik napja? De ugyebár nyitottam egy új időszámítást is, és akkor a kijárás korlátozásának "mittudomén" hányadik napja? Mint már mondottam, tudhatnám, hogy hányadik, de pont nem érdekel. Attól nem telik gyorsabban ha számolom, sőt!

A tegnapi napon -ahogy azt legutóbb említettem is, nekiálltam a váratlan melónak.
Mert mire való a szombat? Melóra? No és a vasárnap? Az is.

Tegnap megkerestem a "sumák léket". Kihúztam a partra egy megfelelő helyen, felborítottam és nekiestem az aljának. Belülről már behatároltam a célterületet. Hamar meg is lett a repedés, de ...
De a repedés azért keletkezett, mert anno valaki, valamelyik korábbi tulaj, szakszerűtlenül javított. Felrakott egy kb. 20x20 centis üvegpaplan foltot a régi festékre. Nos hát a helyzet az, a műgyanta festéken csak egy ideig marad veszteg. Ez jó ideig kitartott, mert azt csak az elődök tudnák megmondani, hogy ez a csónaktest már vajon hány réteg festéket kapott?
Ami biztos, volt fehér, sárga, piros, barna és némelyikből több alkalommal is.
Na most, ezt a nagy foltot én lerepítettem és mindjárt meg is lett a lék. Kettő!
Begyógyítottam őket ahogy kell. Míg kötött a gyanta lepucoltam a csónak alját is.
Belül már kisikáltam a meló kezdetekor. Mire megszabadítottam az alját az algarétegtől, hátul is találtam egy gyanús, meggyengült részt. Azt is orvosoltam.
Ha már lúd, legyen duci ugye, kívül csak ahol sérült volt, de belül kikentem az egész csónakot. Frissen mázolva nem rakhattam vissza a "roncs" deszkázatot, bepakoltam a kocsiba sablonnak és hazahoztam. Ma reggel álltam neki és legyártottam a hátsó padot, az orr belépőt. Az orr padlólemezt úgy döntöttem a helyszínen szabom, hogy a réginél is pontosabb legyen.
A régi anyagoknál vékonyabb, könnyebb anyagot használtam. S mert idehaza is voltak ötleteim az újratervezésre, hát berakáskor illeszteni kellett az előre legyártott elemeket is.
Patent lett mindegyik. Passzentos. Meli kezelte le a friss vágásokat és azokat az új faelemeket amik még nem kaptak lazúrbevonatot. No meg az evezőket újra. Azok még az idén nem kaptak bevonatot s már nagyon  kívánták. Természetesen kicsúsztunk az időből. No meg az akkus csavarozó is lemerült. Többek közt az is hozzájárult a csúszáshoz, kénytelen voltan kézzel behajtani nem kevés csavart.
Vissza van még a régi oldalpalánk újrakezelése és a két nagy, hátsó taposórács legyártása.
Azok elkészítés viszont nem égető dolog, nincsenek annyira tropára használva.
Holnap még jó néhány csavart be kell küldeni, addigra feltöltődik az akkus. S akkor gyakorlatilag kijavított, biztonságos, megújított és kicsivel szebb is.
Ez sem lett egy rövid nap. Délelőtt tíz körül álltam neki idehaza, délután öt körül kimentünk és gyakorlatilag a sötétség akasztotta meg a melót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése