Német Nagydíj! Schumacher hazai pályán! Vajh' mit hoz neki és mit nekünk?2009-ben Webber, 2008-ban Hamilton, 2007-ben nem volt futam, 2006-ban Schumacher, 2005-ben Alonsó nyert itt futamot. Igazi kemény mag!
A Mercedes mint német istálló a két német pilótával ha győzni nem is tud, de bizonyosan javulni, bizonyítani akar. Kellene is! 60 kemény kör! A McLaren, a Red Bull, a Ferrari, a Renault és az egyéni élmezőnyben tanyázó versenyzőik bizonyosan mindent megtesznek az elsőségért, illetve a minél jobb helyezésért. Még nem meséltem, de 2004-ben, mikor "feltöltöttem" az archívumom engem nagyon meglepett a gépek állapota. Ezek a szemre nagyon tetszetős versenygépek közelről nézve nem valami bizalomgerjesztőek voltak. Pedig abban az időben, mikor a köreiket rótták is sokat adtak a biztonságra. A versenyautók külső lemezelései úgy voltak felszegecselve és meglehetősen "fapadosnak" tüntek a gépek.
Nekem az jutott eszembe ránézésre, mikor repültem egy orrmotoros, légcsavaros ősöreg Jakovlevvel és annak szegecselt teste minden ízében remegett rezgett a hajtómű és a levegő erejétől. Azt vártam, mikor esik szét. Tudom, hogy így könnyebben viseli az anyag a nyíró hatásokat, meg a gyűrődő zónák, meg fantasztikusan biztonságosak stb, stb. Csak hát az ember szeme közel van az agyához! Ennek a Specialnak is meglehetősen "fapados" a pilótafülkéje és a mostaniakhoz képest eléggé "puritán" a műszerezettsége. Nem tudom, kinek mennyit ad vissza ebből a kép, azért küldöm tisztelettel a F-1 és a veterán gépek kedvelőinek.
Azért a pilóták -legalább is némelyek- komolyan próbálnak ráhangolódni a futamra. Button Moszkvában a Vörös téren "gangol", Sebastian Vettel pedig átszíneztette a sisakját, a versenyen teljesen megújult "búrával" repeszt majd. Schumacher meg focizik. Ott még "labdába rúghat"! Húú, de gonosz vagyok! Jótékonysági meccsen játszottak, nem akarom bántani, csak "lecsaptam a labdát". A szabadedzéseken viszont Alonsó villantott nagyot.
Ez egy igazán igéretes felállás a rajtkockákon! Alonsó az időmérőn is bevillant. Úgy tűnik lett a "Vörös Bikáknak" kemény ellenfele. Mit mond az időjós? A spanyol az egyik legjobb esőmenő. Nagy "harcot" remélek!
A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!
Keresés ebben a blogban
Témakörök
Természet
(395)
Deseda
(359)
Gombák
(220)
Horgászat
(201)
Úton
(167)
Madarak
(153)
Családi
(135)
Gasztronómia
(116)
Vártúrák
(108)
vegyes
(107)
F-1
(106)
Gépek
(101)
Kvár
(96)
Zsömi
(96)
D.arborétum
(76)
Kedvenceink
(75)
Állati
(75)
Somogyban
(74)
miEz?
(68)
tréfás
(64)
virág
(54)
"Állati"
(52)
St.földön
(46)
+jegyzÉs?
(43)
Veterán
(37)
feljegyzÉs
(37)
vitriol
(32)
Királynő
(30)
Történetek
(30)
COVIDnapok
(19)
görBee
(19)
retro
(18)
Hadban
(16)
Pomáz
(16)
Három kérdés
(11)
Budapest
(8)
Bikal
(7)
Drótszamár
(7)
KérdÉs?
(5)
??????
(4)
Balaton
(3)
Finomságok
(3)
Plitvice
(3)
h s s
(3)
Deseda Horgászat Madarak
(1)
közélet
(1)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Szia Józsi!
VálaszTörlésNagyon jó az írásod (most is), nem akarok okoskodni, de egy kis kiegészítés a repülős részhez (tudom, hogy az írásnak nem ez a fő mondanivalója, de hátha feldobom vele kicsit, sok embert érdekel a repülés).
Ezt írod: "minden ízében remegett rezgett a hajtómű és a levegő erejétől. Azt vártam, mikor esik szét. Tudom, hogy így könnyebben viseli az anyag a nyíró hatásokat"
A vibráció és rezgés az egyik legnagyobb ellensége a repülőknek, a motorok, az erőátvitel és légcsavar korabeli pontatlanságiból, kiegyensúlyozatlanságából, a csillag motor kisebb gyújtási szinkron eltéréseiből származik.
Amire te gondolsz az a szerkezeti elemek rugalmassága, ez az ami segíti a szerkezet szilárdságát és ami miatt nem hullik szét az egész.
A teherviselő elemekre ható nyíró (és hajlító) erők általában valamilyen túlterhelésből származnak (manőverezés, leszállás stb.) Ennek káros hatásait a vibráció felerősíti, nem gyengíti.
Aláírás: inkább nem, mert azt hiszi valaki, hogy "arcozok"
Szia Anonim!
VálaszTörlésMár miért lenne hozzászólásod okoskodás, arcoskodás? Én örülök neki és köszönöm neked!