A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (393) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. július 2., péntek

Mik vannak....

Mik vannak a vízen és a vízben? Tegnap írtam a hattyúk hazatérésekor, nos ilyen és hasonló bokrok alatt szoktam "érdeklődni". A képen látható bokor "nevezetes", mert kedden  és szerdán is elvesztettem itt egy-egy küzdelmet.
A nagyobbikat, nem bírtam kifordítani a nyílt vízre és a bokor ágai közt nyert ügye volt. Nem saccolgatok, de a hármast simán szoktam megfékezni. A kisebbet egyből kivezényeltem, erre belépett a csónak melletti hinarasba és addig nehezítette a zsinórt, míg sikerrel járt és leverte magát a horogról. Igazán ügyes! Jó három hete már, hogy vagy a ponty győz, vagy kicsi. Nem panaszként mondom, csak úgy.Különben is amúrra várok! Amúgy én annak ellenére, hogy csónakból horgászok nem etetek, nem próbálom a halakat helyhez szoktatni. Figyelem a "terepet" és ott próbálkozok, hol tapasztalok valamiféle mozgást. Olyankor dobok az úszóra félmarék kukoricát nagyjából félóránként.
Előtte két nappal meg a hím szarvasbogarat hiányoltam. Íme! Hol akadok össze vele? A vízen! Mielőtt beálltam volna a fűz elé, lehorgonyoztam egy gyékényes terület előtt, mert mozgást láttam. Miközben csendben várakoztam figyeltem a növényzet rezdüléseit. Mikor a tövéről csipegeti a hal az élelmet, azt látni a növény rándulásán. Másodjára láttam már megmozdulni egy gyékényszálat, tudtam hal nem lehet, mert csak pár levélszál mozgott a tő nem. Madár sem volt ott. Több szálat is "összemarkolt" és a takarásukban mászott felfelé. Egy darabig. Akkor láttam  meg, hogy egy szarvasbogár "bika", mikor majdnem visszapottyant a vízbe. Tikkadt volt szegényem, ki tudja mennyit "nyelt" a kissé még agyagos vízből. Kivártam a nagyjából szokásos egy órámat, majd felszedtem a horgonyokat és mielőtt tovább álltam, ráfaroltam a gyékényre. Akkor már pihent szegényem, vagy fél órája nem is mozdult csak kapaszkodott. Kicsit helyezkedni kellett, meg félrehúzni a gyékényszálakat, de meglett az idei hím óriás szarvasbogárról a fotó. Sajnos igen rövid az életük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése