A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. december 19., vasárnap

Félre....

Ott hátul, ott a fák alatt a gazosban, félrelökve és elhagyatottan várja sorsa dicstelen végét. Évek óta ott látom, már ócskavasként sem számítanak rá. Vélhetőleg szétszedése és elszállítása többe kerülne mint amit nyom holtában.
Pedig valaha sokat ért és sokat is teljesített a Rába Magyar Vagon- és Gépgyárban készült erőgép. 250 lóerős teljesítményével, összkerékhajtásával nagy vonóerővel bírt. Könnyedén vitte a nehéztárcsát, vagy akár az olyan nagyméretű ekéket is ami a kép előterében vár sorsára. Egy barátomnak köszönhetően vezethettem egyszer egy ilyen monstrumot. Voltam tán húsz éves akkor és MTZ, Belorusz, no meg Zetor traktorokon "edzettem". Mondanom sem kellene talán, de utánuk különleges élmény volt a R-Steiger. Mérete miatt is, de a beépített szervókormány, légkondicionáló, teleszkópos ülés okán is. Maga a vezetési élmény is különleges volt, mivel a kormánykerék fordításával nem a kerék fordult, hanem a forgózsámolyon a traktor egész eleje fülkéstül mindenestül. És akkor még nem is említettem a fordítva bekötött gázpedált! Tövig benyomott állapotában brummogott alapjáraton és ahogy engedte fel az ember úgy szabadult el egyre több a "lovak erejéből". Előszörre hideglelős érzés volt lakott területen tövig nyomni a gázt a megálláshoz!

5 megjegyzés:

  1. Azt hiszem ez az a "vas", amit a kinemonddanevét bodzázó újmagyarok, egyébként nem kezdő módon, privatizálni szándékoztak. Egy teljesen legálisan bérelt fémhulladék tároló konténert tetettek le a birtokon, hogy úgymond rendet rakjanak a területen. Ez a tároló tűnt fel az egyik tulajnak, aki értesítette a rendőrséget. A konténer bérlőinek kiderítése után lekapcsolták a "becsületes rendrakókat". Ha jól tudom, azóta már megérdemelt helyükön ülnek.

    VálaszTörlés
  2. Eeez igen! Mikre nem képes valaki, ha rendmániás!

    VálaszTörlés
  3. Bajás megjegyzésére csak annyit: a pofán leszakad az ilyen díjazandó pofátlanság miatt.
    Jóskának: valaha én is a liliputi kisöccsével a szintén a középen csukló cseh T4K-val kavartam sokat. Ennek a vezetése is élményszámba ment, főleg egytengelyű utánfutójának tolatása miatt.

    VálaszTörlés
  4. Hogyneeee! Ha azt a rengeteg energiát, amit "ötletekbe" fektetnek munkába ölnék......!

    VálaszTörlés