A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. május 4., kedd

Hattyúvár tojásokkal

Gondoltam, a mai napot pergetésre szánom és közben megnézem a tó felső részén az életet, beleértve a hattyúvárat és a Királynőt.
Régóta adósom már a tojások megmutatásával, de ma is csak a másodszori látogatáskor sikerült kilesni. Felfelé menet kukkantottunk be hozzá először, egyedül ülte a tojásokat, párja kicsivel fentebb bogarászott a sekélyesben. Mikor észrevette, hogy közel vagyunk a fészekhez hazaúszott és igyekezett a bejárat és a csónak közt birtokolni a vizet. Ügyes stratéga, testével fedezi a bejáratot, védelmezi a fészket és a párját. Velünk szemben azonban nem vehemens, ha akarom, akkor rátolatok a bejáratra, nem támad, még csak nem is sziszeg. Érdekes, de Zsömire sem, és a kutya is megérezte a nagy madarak hangulatváltozását, mert már nem bújik a csónak aljára. Szépen elnyüsszögte mondanivalóját a Hercegnek, míg én zavartalanul fényképeztem. Az első sorozatot követően, feljebb eveztem, lepányváztam az ág közepén és vallattam a hínárost. Sikerült egy csukát felbosszantani, de nem akadt a tviszter, így a kroki fejü gyilkos megúszta a találkozást. Szép örvényt nyomott, saccolom vagy két kilósra. Nem baj, ezek területet tartanak, majd legközelebb is "bekopogtatok". Volt mikor negyedjére sikerült megakasztani. Én is ráérek, ő is. Több esemény nem volt a víz alatt, ezért visszafelé vettem az irányt és hagytam a széllel sodródó csónakot a hattyúvár felé csúszni. Hercegem megint a fészek körüli nádat húzkodta, lassan elkészül egy kis udvar szerű tisztás a fészek mellett. Elmúlt éven is csinált védett öblöt és a frissen kelt madárkák abban úszkáltak az anyjukkal napokig, míg az utolsó fiókát a Herceg ülte ki, majd elmentek felfedezni a tavat. Mikor rácsúsztunk a bejáratra, kijött a fogadásunkra és akkor egy pillanatra felállt a Királynő. Annyira nem számítottam már rá, hogy az első lehetőségről le is maradtam, csak kettő képet sikerült készíteni. Én ezzel is maradéktalanul elégedett vagyok, gyorsan el is húztam a széllel, nem akartam visszaélni a vendégszeretetükkel. Kilencedikre összejött!

3 megjegyzés:

  1. A fotósorozat fantasztikus! A hozzá fűzött kommentár is tetszett. :)
    Sosem láttam még hattyúvárat (hattyúkat sem gyakran), nagyon várom a további képes-elbeszlő fejleményeket!

    VálaszTörlés
  2. Igazán köszönöm az elismerést! Királynő cimke alatt összeszedtem a hattyú történeteket, meg ahol szerepelnek ezek a szép madarak.

    VálaszTörlés