A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. május 1., szombat

Vidra

A jó időt kihasználva, délelőtt kicsit kieveztünk a tóra körülnézni és kihasználni a pontytilalom előtti lehetőségeket.
Nem használtuk ki, legalább is ami a fogást illeti. Ellenben olyan felfedezést tettem, ami nagyon meglepett. A Koi történeténél említettem egy nagyméretű halat, ami a nádban duhajkodott nem messze tőlem és amire egy sporttárs azt mondta hatalmas ponty. Igazság szerint én akkor halat nem láttam, csak a nád mozgásából, fröcskölésből és a hangokból következtettem a nagytestű jelenlétére. Azóta, a kikötőből elindulva arrafelé veszem az irányt, majd a közelbe érve megkezdem a siklást, s miközben hangtalan haladok figyelem a tó szélét, a partmenti növényzetet, vizet. Azért, mert általában az ilyen nagytermetű jószágok már nem vándorolnak sokat, egy adott területet "birtokolnak". Nem számítottam sikerre, de hát a remény, meg a "horgász ösztön" vitt. Mindig van kis esély a sikerre, pláne ha megdolgozik érte az ember. Lett! Mozdult egy szélső nádcsokor, s mellette felbukkant egy jellegzetes fej, mit fej, pofika! Apró, fekete, élénk szemecskék, piciny orrocska egy jellegzetesen lapos fejen. Bizony vidra! Nagyon meglepett, de nem döbbentett meg, mert úgy két éve már találkoztam a Desedán vidrával. Akkor a partmenti vízben rabolt, most bujkált, mégsem hiszem, hogy tévednék. Annyira jellegzetes feje van, nem lehet eltéveszteni. Amellett néhány dolog, mit eddig nem tudtam mire vélni és nem is nagyon tulajdonítottam neki jelentőséget, értelmet nyert. Ezen a szakaszon többször észrevettem Zsömin is a nyugtalanságot, meredten figyelte a nádat és sokszor szagolta a vizet. Olyankor, mikor én nem láttam, hallottam semmit, ami nem csoda, mert nem kelhetek versenyre sem a szaglásával, sem a hallásával! Rendszeresen a környéken köröz két dolmányos is, néha leszállnak és visznek valamit. Lehet, hogy a maradékra járnak? Több nagyobb méretű pontyon -mit fogtam- láttam furcsa sérüléseket, mintha karmolásnyomok lettek volna az oldalukon, volt amelyiknek a hátuszonyi tüskéje is hiányzott. Azt el tudtam dönteni, nem ragadozó halak nyoma, ezért azt hittem tiltott horgászmódszerrel, mondjuk "gereblyézve" sebezték meg. Aztán meg ezen a részen, a korábbi jó eredmények tovatűntek és alig van érdemes kapás. Lefényképezni biztos, hogy soha nem fogom tudni, ezért megpróbálok majd egyéb módon a nyomára lelni. Lutra történetéből tanulva, a zsákmányhalat kiviszi a partra és ott eszi meg, tehát egyik nap körülnézek az adott szakaszon az arborétumban. Nem messze a felbukkanás helyétől áll egy hatalmas öreg fa, közvetlen a parton. Annak gyökérzete közt akár búvóhelyet is lelhet. Meglátjuk! Leeveztem a hídig, a képen látható módon lett javítva, nyitva állt az ajtó is, úgy néz ki látogatható az arborétum. Remélem nem csak az ünnep kedvéért! Ott úsznak még az emelő pontonok, bízom benne megerősítik a többi szakaszon is, miközben már használni is lehet. Kicsit furcsa azzal a rengeteg csili vili fémelemmel.
Nem baj, tartós legyen!

2 megjegyzés:

  1. A vidra nagyon szép és kedves, játékos állat, horgászat szempontjából azonban okozhat kellemetlenségeket. Mindkettőnknek jutott erre a napra valamilyen "állati" öröm, neked a Lutra, hozzánk pedig megérkeztek végre a fecskék!

    http://meggyesj.blogspot.com/2010/05/megtelt-legter-vegre-hazatertek.html

    VálaszTörlés
  2. A vidra szép is, meg védett is. A Deseda meg van akkora, hogy eltartson jó pár vidrát. Remélem nem lesz pár lelkes "halvédő" akik ki akarják iktatni a konkurenciát.
    A hidat lehet használni megint? Ez jó hír!

    VálaszTörlés