A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. május 21., péntek

Száguldók

Mindjárt az elején leszögezem, a kép csak illusztráció, a motor tulajdonosának semmi köze a leirtakhoz!
Végre ráakadtam egy újságcikkre ami nem úgy kezdődött, hogy mert az autósok legyenek nagyobb figyelemmel a motorosok iránt! Amúgy legyenek!
A nyilatkozó sikeres motorversenyző és rendőr. Tudja miről beszél! Tavaly 69 (idén már 11) motoros halt meg az utakon, többségük gyorshajtás miatt. Idézem: "egyre több motoros választja a tiltott utat, ilyenkor a gyorsabb előrehaladás érdekében a sorozatos, szándékos és sokszor igen dúrva szabálysértésektől sem riadnak vissza." Nem én állítom, hanem egy motorversenyző rendőr!!
Én csak mesélek. Előtte azon meditálok, mikor láttam én -mondjuk lakott területen- huzamos ideig a kocsim mögött motorost. Oda lyukadok ki, hogy paradoxon módon, valószínüleg még magamat láthattam, pedálos Rigával! Multkor Kaposfüredet elhagyva megpróbáltam "befogni" egy robogót, gondoltam letesztelem. A város előtti körforgalomnál jutottam a közelébe, utána tartottam a távolságot, nyolcvannal ment előttem és a Volán telep előtt el is húzott. Ott hatvanas sebességkorlátozás van érvényben, úgy néztem motorra nem vonatkozik. Sokan másokra sem!
Másik alkalommal a városból kiérve a belső sávba soroltam, hogy megelőzzek egy rakott teherkocsit. Egy robaj hallatszott és jobbról bőrdzseki elhúz, résen bevág elém és már csak a "kondenzcsíkot" láttam utána. Ahogy távolodott, a vége felé már ment kétannyit mint én, mondjuk úgy  160 környékén.
Egyik reggel, a Búzavirágon ereszkedtem a négysávos felé, ott nem érdemes sietni, mert mindkét oldalon parkolnak, épp elférnek a szembejövők és sok a gyerek is reggel. Jobbról kivágódott egy robogó felém és legnagyobb meglepetésemre nem fordult el előttem nagy ívben a saját sávjába -pedig lett volna helye, ideje- hanem a parkoló kocsik mögött szorosan, jött velem szembe. Menetiránnyal szembe! Szerencsére volt terem balra húzni, különben a fickó úgy járt volna, mint a kaparós sosjegy. Még húzta is a gépen a gázt a hülyék bátorságával!
Jó időben hétvégén úgy szoktak átdübörögni egymással kergetőzve a Deseda hídon, hogy beleremeg a víztükör.  Nosztalgikus emlékeket ébreszt bennem, mint mikor a lokátor mellől, harckocsizó ezred dübörgését hallgattam támadásban! Innét a 67-esről van a "legjobb" sztorim! Talajútról fordultam balra nagy ívben Somogyaszaló felé, dombnak felfelé. Mikor megkezdtem a kikanyarodást jelent meg a domb tetején egy motoros és kezdett ereszkedni. A domb közepéig ért, mikorra én már egyenesbe voltam, nyomtam a gázt és gyorsítottam. Nem szoktam szuttyogni és nem vezetek öregurasan! Bőven volt még vagy 150 méterre tőlem, mikor mindkét kézzel elengedte a kormányt és középső ujjait feltartva hirdette büszkén észbeli képességeit. Na erre szoktam mondani: -kicsivel több ésszel, már féleszű lenne! Én nem akarok és nem is fogok általánosítani. Továbbra is figyelek a motorosokra -mint minden közlekedő partnerre- de ők is figyeljenek rám és másokra!
Többet ésszel, mint.....!

4 megjegyzés:

  1. Engem is láthatsz magad mögött a Simson nyergében, még az sem tud nagyon száguldozni...

    VálaszTörlés
  2. Na igen. Motoros cimborák szokták mesélni szerencsés /mert túlélték/ baleseteik után, hogy "szabályosan mentem a védett úton amikor a b... autós hirtelen kivágott elém". Ilyenkor szoktuk Szecsődi kollégával /aki nem keveset ment, nem kevés tonnával civiliában/ megkérdezni az illetőtől, mennyivel is mentél szabályosan azon az úton??? Csend szokott rá lenni a felelet. Amúgy áldott jó ember mind, de a motoron nincs önuralom. Nem is csoda. Egyes fokozatban 170 a vége. Mondta egyikük. És kilenc gangos.

    VálaszTörlés
  3. No ez az!
    Nem macskák ők, nem is esnek talpra és....
    -kilenc gangot beépítenek a gépbe gyárilag-
    ......kilenc életet viszont nem adnak hozzá!

    VálaszTörlés