A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. április 14., szerda

Szőrszálhasogatás

Meg sem kérdem, mert a címből már kiderül mit ábrázol a kép. Bizony, ez kérem szépen szőr!
Most szépen nekiállok hasogatni! Azért, mert ebéd közben néztem és hallgattam a híradót, végén az időjóssal. Olyanokat szólt, hogy kibújt belőlem a kisördög, vagy ha nem, hát kikacsintott. Szép ízes tájszólással jósolja a jeget a dunántúl bizonyos területeire emígy: "kisebb jég várható." Mielőtt továbbmegyek leszögezem, semmi bajom a tájszólásával, azt csak tényként említem, sőt! Egyik kedvencem Nógrád megye és a nógrádiak, minden szépségével egyetemben beleértve a tájszólást is. Amúgy is, nekem is van! Szóval a lényeg, "kisebb jég várható." Mi az, hogy kisebb? A kisebb nem azonos a kevesebbel. Egyből beugrott egy újságcikk, még ifjú koromból, mikor leközölték, hogy a Balaton térségében 7,5 kilós jegek estek. Kilós! Természetesen elírás volt, de azért eljátszottam a gondolattal. Mekkora lehetett, mint egy focilabda? Mert akkor olyan lett volna a hatása, amit még Gábor Áron ágyúi sem bírtak produkálni. Tetőn be, oszt a pincében hűti a bort, ha szét nem vitte a hordót! Amúgy az időjósnak mekkora a kisebb? Daraszem, borsó, bab, veréb vagy tyúktojás? Arról nem beszélve, hogy a kisebb is lever mindent, ha "kellő" ideig esik! Meg hasogat!
És nem úgy mint én.
Aztán folytatta emígyen: "péntekre olyan semmilyen idő lesz." Uram atyám! Felkelek reggel, kinézek az ablakon és nincs időjárás! Semmilyen sincs. Akkor mi van és mit vegyek fel? Azt szokták volt mondani a bölcs öregek, nem az évszakhoz, hanem az időjáráshoz kell öltözködni. Oké! Akkor a semmilyen időhöz, semmit kell felvenni! Mint a király új ruhája, sőt! Azért sőt, mert a pizsamát értelemszerűen leveszem, felveszem a semmit és egész nap abba legyek? Üsse kő! De, ha dolgom lesz a városban, akkor abból cikkek és riportműsorok tömkelege fog születni!
Mindegy. Van még másfél napom, rágyúrok meg koplalok kicsit.
Mert fő a megjelenés!

5 megjegyzés:

  1. Nekem is megütötte fülemet kifejezésének furcsa módja, ahogy illette a pénteki napon a várható időt, de ezt ne vessük a szemére, mert Ő, még ha tájszólással is (amit én nagyon csípek) legalább tud beszélni. Van néhány „kolleginája” akik kész bakiparádék

    VálaszTörlés
  2. Huhúúúh! De mennyi ember van kicsinyke országunk határain bévül, kik tudnak beszélni.
    De még miket!!!

    VálaszTörlés
  3. Nem értem. Akkor holnap ne öltözzek fel? Durva helyzet lenne, még elképzelés szintjén is kemény! :D
    Amúgy ezt az időjóst én is kedvelem, most biztos nem készült fel megfelelően. Van ilyen. A jég megvolt, szerencsére kisebb, és nem túl sok!

    VálaszTörlés
  4. Miért? Én örülök neki. Végre megjelenhetek úgy mint a Világirodalom Remekei. Bőrkötésben!

    VálaszTörlés
  5. Nem tudom a gyerekek mennyire értékelnének engem bőrkötésben... Azt hiszem, ezt most kihagyom, maradok a szövetkötésnél!

    VálaszTörlés