A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. április 13., kedd

Veteránok 10.

Oskarból lett Velorex.
1943-ban még Oskar néven futott a prototipus és csak 1956-ban kapta a Velorex nevet. Egészen 1971-ig gyártották a háromkerekű, az évek során számtalan módosítással és motortípussal gyártott rokkantkocsit.
A Morgan háromkereküje ihlette a születését, mint olcsó átmenetet az autó és a motorkerékpár közt, majd könnyű jármű besorolást nyert rokkantak számára, így adómentesen lehetett gyártani. 1971-től négykerékre áttervezve kezdték szerelni, de nem tudták felvenni a versenyt az olcsó négykereküekkel. 1973-ban végérvényesen megszünt a gyártása. Születését a Morgannak köszönhette, halálát pedig a Trabantnak. Gyerekkoromban sokszor hallottam bőregérnek becézni, mikor jellegzetes hangján "végigrecsegett, pattogott" valahol.

4 megjegyzés:

  1. Balesetnél nagyon veszélyes volt, mert nincsen benne semmi, ami csillapította az ütközés erejét. Önerőből nem is csinálhatott grimbuszt, mert a 350-es Jáva motorral nem tudott örült tempóban vágtázni. Csak akkor volt baj, ha valami nagyobb tütü belé trafált.

    VálaszTörlés
  2. No, igen a gyűrődő zóna! Hiába hívták bőregérnek, biztosan nem ez volt Batman első kocsija. Amúgy 1950-ben, versenyen, DKW 350-es motorral 85 km/h átlagsebességet ért el!

    VálaszTörlés
  3. Király kinézete van, és nagyon találó ez a bőregér elnevezés! Tetszik!

    VálaszTörlés
  4. Gyerekkoromban nagyon csíptem, de még most is tetszik.

    VálaszTörlés