A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (353) Gombák (217) Horgászat (198) Úton (167) Madarak (153) Családi (134) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (70) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. június 9., csütörtök

Bőrig ...

Hagytam az éberségem elszunyókálni és meg is lett az eredménye. A nyílt vízen kapott el a felhőszakadás és bőrig áztam. No meg Zsömi is. Elmesélem.
Már mikor kiértünk felhős volt körbe mindenütt, de ez még nem volt szokatlan, hisz így volt az előző napon is.
Felettünk szakadozott volt a felhőréteg, helyenként még az ég kékje is kilátszott. Kemény északnyugati szél fújt alig bírtam stabilan rögzíteni a csónakot. Mindegyre fellazította a köteleket, ahogy tolta a csónaktestet és elhúzta a fenéken a horgonyokat. Azért csak beálltam és bevetettem az úszókat a nádfal elé a sűrű hínáros szélére. Ott láttam amurokat mozogni előző napon és ott jött két szép ponty is. Figyeltem az úszókat, de azért az eget is. Vízszinten tombolt a szél, körben fent mindenütt sötét fellegek, csak közvetlen felettünk volt szakadozott. Nem is látszottak a felhők mozdulni és semmit sem változott a kép még egy óra elteltével sem. Közben Melinda rám telefonált, hogy Szárszón szakad az eső. No meg aggódott kicsit miattunk. Megnyugtattam. Még majd egy óra eltelt égi változás nélkül -az amurok viszont megjelentek-, így aztán éberségem szép lassan, csendesen elszunnyadt és az úszókra koncentráltam.

Észrevettem ugyan, hogy a szél ereje nagyon lecsökkent, de az éberség szundikált tovább, még akkor is mikor nagyon aprón elkezdett szemetelni. Szinte permet volt csak és felettünk még szakadozottabb volt mint előtte. Aztán egyszer csak zutty! Mintha kibillentett dézsa alá ültünk volna be.
Az ilyen eső ellen nincs védelem. Legfeljebb a búvárruha. Mire csak egyik botot beszedtem, már éreztem a bőrömön is a vizet mindenütt. Még vissza volt a másik bot, meg a kijutás. Közben még fokozódott a zuhé! Kis túlzással annyi lett a víz felül is, mint a csónak alatt. Akár ki is szállhattam volna tolni az evezés helyett.
Leginkább attól tartottam, hogy ekkora vizet már az erdő lombja sem képes megfogni és ha nagyon felázik a horhós, akkor kemény lesz a kijutás.

Az utolsó másodpercben indultunk. Még fogtak annyit a gumik a horhó előtti sík terepen, hogy sikerült sebességre szert tenni és vitt felfelé a lendület csúszva, farolva. Az "erő is velem volt". No meg a motortérben. Épp átértem a kritikus ponton -egy meredekebb részen- mikor .... alig hittem a szememnek! Folyt a víz szembe velem a horhós alján! Szerencsére már a lankásabb részen voltam és újra gyorsult a kocsi, így a hömpölygő víz már nem tudott megállítani a tetőig. Fent a tetőn már elcsúszkáltam a fák mentén és az erdő másik oldalán meg lecsorogtam a vízzel együtt. Szó szerint!
Bele a kerékcsapába a kocsit és se fék, se kormány -mert hatástalan, sőt csak bajt okozhat egy rossz mozdulat- és vitt lefelé a kocsi súlya, amin kicsit lassított a motorfék. Legalul még kanyarodik is kicsit az út, ott sikerült kimanőverezni egy "szembejövő" akácot ...és kész.

Hittem én! Alig éreztem a gumik alatt aszfaltot, visszatért a szél újult erővel és ha lehet még jobban esett, vagy csak hordta és úgy tűnt. Megdolgozták az ablaktörlők az árukat míg beértem a városba. Közben "filóztam".
Az történhetett, hogy bár a vízen gyengült a szél, a magasabb légkörben viszont megerősödött és esetleg irányt is változtatott. Fölénk sodort egy felhőzónát. No és szunyókált az éberség!
.

14 megjegyzés:

  1. Nyári zápor,átfutó felhők,
    Csak múló kis zivatar.....
    Tudod így van egy régi sláger szövege is!Most ez történt Veletek is!Sebaj,ettől is több élményed lett!Köszönöm,jó pihenést kívánok:Ujváriné

    VálaszTörlés
  2. Bárhol, bármelyik pillanatban lecsaphat a vihar - legalább is így mondják a meteorológusok....nagyon érzékletesen írtad le a zivatart, szinte éreztem a zuhét....

    VálaszTörlés
  3. Mintha ott lettem volna!!! Megyek is törölközni:)

    VálaszTörlés
  4. Hát ez tényleg bőrig volt.
    Tegnap egy keresztény ünnep volt, miszerint ha aznap esik, akkor 40 napig eső lesz. Jó lesz figyelmesebben nézni az eget amurozás közben. :)

    VálaszTörlés
  5. - Az biztos! Élmény az volt bőven. :)
    - Inkább zápor volt, mert sem villám, sem dörgés nem kísérte még távolról sem. Ezért is nem ébredt szunnyadó éberségem. Többek közt. :)
    - Törölközésről jut eszembe a "pacallá áztam" kifejezés. Miért is? Mert a pacalt sokáig kell áztatni, mosni. Erről meg egy ismerősöm által mesélt sztori jut eszembe. Mármint hogy faterja beáztatta a keverőtárcsás mosógépbe a pacalt. Lé, hagyma, fokhagyma, ecet, szóval minden ami kell. Végezetül kipörgette. Most magam elé képzeltem és rángatózok a röhögéstől.
    - Drága Mona! Negyven napig nézzem az eget? "Megmacskásodik" a nyakam! :))

    VálaszTörlés
  6. Ma áztál el,vagy a tegnap?
    Mert hogyha június 8-án ,Medárdus napján esik,akkor tényleg negyven napig kémlelheted az eget:))

    VálaszTörlés
  7. az egész nyár ilyen lesz! vigyázz magadra és Zsömire is!

    VálaszTörlés
  8. Nem vagy cukorból, egy kis víz nem számit. Legfeljebb a méretnövekedés miatt ruhatárodat kell cserélned, illetve Zsömi nyakörvét kell egy lyukkal kijjebb csatolni. Mifelénk nem kell aggódni, hogy elakadna az autó a sárban, mert olyan repedések vannak a talajban, hogy a szamóca gyökerét is elszaggatják. Hiába csapadékos az időjárás, nálunk a vízhiány miatt sivatag lesz.

    VálaszTörlés
  9. - Van remény, mert 9-én áztam el. :)
    - Csak nem lesz igaz! Azért vigyázok. Köszönöm! :)
    - Cukorból aztán tényleg nem. Meg aztán meg is szoktam. "Küzdöttem" az elemekkel életem során elég sokat. Tudod: -a víz, a szél, a hó, a jég, a fagy, a sár, a vihar, stb. mind a katona barátja, mert hátráltatja az ellent. :)

    VálaszTörlés
  10. Szeretek bőrig ázni egy zvatartól ha utána beburkolózhatok egy meleg takaróba, kapok a kezembe forró kakaót..
    Nyílt vízen egy csónakban bizony nekem ijesztő kalandnak tűnt ez, egyébként pedig egyetértek az előttem szólóakkal, hihetetlenül érzékletesen írtad le. Mintha egy izgi regényt olvastam volna. Tényleg!
    Tetszett!

    Ági

    VálaszTörlés
  11. Örülök, hogy éber voltál:)
    Sajnos sok esetben volt már, hogy késett ez az éberség.
    Vigyázz magadra:)

    VálaszTörlés
  12. - Szeretem a természetet úgy ahogy van, ahogy mutatja magát. Ez is hozzátartozik. Azért a nyílt vízfelületről ajánlatos eltűnni ilyenkor.
    Nagyon szépen köszönöm az elismerést! :)
    - Lehettem volna éberebb is. Köszönet, vigyázok! :)

    VálaszTörlés
  13. Most írhatnám, hogy szegény, de én fülig érő szájjal olvastam ezt a nagyszerű bejegyzést.
    No, hát a név kötelez, imádom az esőt, a záport.
    Számomra a legjobb dolog elázni, mezítláb tapicskolni a már már bokáig érő vízben. :) Mondjuk a villámlástól félek egyedül, azt a fajta vihart nem szeretem.
    Zsömi biztosan annyira nem örült, de remélem nem fáztatok meg. :)

    VálaszTörlés
  14. - Szinte tudtam, hogy te ezt élvezni fogod. :)
    Zsömi tényleg kevésbé volt lelkes, de ő a dörgéstől retteg, az meg most elmaradt. Szerencsésen megúsztuk megfázás nélkül. :)

    VálaszTörlés