A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (353) Gombák (217) Horgászat (198) Úton (167) Madarak (153) Családi (134) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (70) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. június 4., szombat

Erdei szamóca

Most kezd igazán szezonja lenni. Van hol még virágzik, másutt már piroslik a fű az érett gyümölcsöktől. És betölti a levegőt illatával.
Fantasztikus az illata! Gyűjtésekor az első nagyobb csoportosulását ezen illat után találtam meg.
Utána már nem, mert a kezemben lévő leszedett gyümölcsök elnyomták az erdő illatait.
Erről jutott eszembe. Városi lakóként próbáltam már sokszor -egy filmből merítettem az ötletet- a tisztító légzőgyakorlatot. Azóta beválik, mióta letettem végleg a cigarettát és kitisztult a tüdőm, visszanyertem a szaglásom. Mikor kimegyek a városból, belépek az erdőbe, megállok egy kis időre és az orromon keresztül szívom be mélyen a levegőt. Lassan, mélyen az orron át és a szájon át fújom ki. "Öblítek". Elég párszor megcsinálni, hogy a tüdőből is, légző utakból is távozzanak a városi gázokkal terhelt illatok, no meg a szagló járatokból is. Azután már egyre csak jobb lesz. Fantasztikus a természet illatorgiája! Próbáljátok csak ki. Működik.

12 megjegyzés:

  1. Hú, bevallom életemben először tavaly, erdélyi utunkon találkoztam az erdei szamócával...
    Ízét, illatát, még most is a számban érzem!
    :)
    Szerencsések vagytok, hogy nektek megadatott ez a "természetközeli" élmény...
    -nálunk az eperszedés /szedd magad/ is hetek óta várat magára, de most hátha az is beindul, a napos idő hatására!
    :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mónika! Szép az idő, fogd a családot kézen és irány a budai hegyek. Tudod, "öblítés" .... és jönnek az illatok. Kell ott legyen szamóca is. :) Kellemes hétvégét kívánok nektek! :)

    VálaszTörlés
  3. Milyen jó is lenne...
    Sajnos ez most nem jön össze, mert a macsekok most ébredeznek, délután pedig óvodai évzáró ünnepség, míg holnap szintén egy ovis kirándulásnak kell eleget-tennünk a közeli horgásztónál...
    :)
    Mozgalmas az ovis élet!
    :D

    VálaszTörlés
  4. Irígylésre méltó lelőhelyet találtál! Így tudatosan még nem próbáltam lélegezni, de ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  5. - Szegények. Tölcsérrel a "burájuk" körül nem lesz egyszerű az élet. Zsömi is átesett ezen. Muszáj volt a visszatérő prosztatagyulladása miatt.
    Szép is egy ilyen évzáró. Még én is őrzöm a videókat róla. :) Hanem a tó körül még esélyes lehet. Vagy nem? :)
    - Tényleg az. Több helyütt is bukkantam nagyobb kiterjedésű telepekre. Igaz, szokatlanul kicsi a gyümölcs, nem szapora szedni. :) Próbáld csak ki, egy idő után tényleg nagyon tud működni. Néha rá sem bukkanok arra, aminek érzem az illatát. Messziről jön. Sokszor kézbe is veszek dolgokat és megszagolgatom, hogy később emlékezzek rá, mikor nem látom csak érzem.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szerettem ezt a gyümölcsöt!Annyira FINOM,ÉDES és ILLATOS!Útban a szőlőbirtokra szoktam találni és tényleg az illata odavonzott!Kellemes hétvégét kívánok:Ujváriné

    VálaszTörlés
  7. Jajj de szép emlékeket ébresztettél fel bennem József. Szamócaérés idején addig kérleltük nagyapámat, zörgettük a szamócagyűjtéshez alkalmas edényeket (ilyen ügyes kis műanyagdobozok híján), míg vette a kalapot, görbebotot, pipát és irány az erdő hűvöse... , a kis tisztásokon, vagy ritkásabb lombú fák alatt, ahová a nap be tudott bújni sugaraival ráleltünk az apró illatos szamócára. Néha még a edénybe, vagy kosárkába is jutott, nem csak a pocakunkba:) Bizony ennek már sok-sok éve, de ha lehunyom a szemem, szinte érzem a zamatot és az illatot:)
    Szép hétvégét József:)

    VálaszTörlés
  8. Anyukám az Eperre hiszi, hogy szamóca XD
    Régen, ahol laktam, ott a kertben volt szamóca, de annyira apró volt, hogy nem szedtük le...
    Eper pedig otthon érik, és hatalmas szemek vannak! :)
    Tegnap egy erdős helyen voltunk, és még a bodza illata lengte be a környéket, a fekete rigók pedig élelmet gyűjtöttek :) Béka kórus hangja, néha nevetésnek tűnt :)

    VálaszTörlés
  9. Kedves József köszönet ezért a guszta képért, hisz én már nagyon régen ettem. Most legalább újra átélhettem az akkori élvezetes szamóca evést:)))

    VálaszTörlés
  10. - Kellemeset neked is! :)
    - Nagyon köszönöm, hogy elmesélted. :) Szép legyen neked is! :)
    - Felénk is hallottam már az epret "leszamócázni". :)
    - Én köszönöm neked. Szép napot! :)

    VálaszTörlés
  11. Milyen ennivaló szamócák:)
    Köszönöm a sok szép fotót!

    VálaszTörlés
  12. Ettem is! :) Azért csak módjával. :)

    VálaszTörlés