A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (353) Gombák (217) Horgászat (198) Úton (167) Madarak (153) Családi (134) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (70) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. június 26., vasárnap

Egyszerűen ...

Jól néz ki? Étvágygerjesztő?
Remélem az. Roppant egyszerű.
Nem kell a halételt mindig agyon bonyolítani.
Gondoljunk csak a paprikás lisztbe forgatott apró halra, általában keszegre. Ez is valami hasonló, de azért kicsit más.
Kell egy termetesebb kárász, vagy nem túl nagy ponty. Én a kárászt jobban szeretem. Kifilézem, majd beirdalom nagyon sűrűn a húst, vigyázva a bőr épségére nehogy szétdőljön majd. Ehhez van egy filéző késem. Marttiini. Ezek a kések a világon a legjobbak közé tartoznak. Féltem is. Ezért rendszerint valami "harmadosztályú" bökővel filézek. No mindegy. Ott tartottam, megvan a beirdalt két fél hal. Meghintem sóval. Megcsepegtetem alaposan citromnak levével. Mit csepegtetem, öntözöm. Rácsavarok egy termetesebb citromból, minimum a felét.
Azután jöhet az őrölt bors rá és végezetül az őrölt pirospaprika. Kényesebb gyomrúak előtte olvassák el, melyik edénybe rakta  párjuk a csípős paprikát. Akkor nem lesz annyira erős mint az enyém.
Így pácolva, fűszerezve mehet a hűtőbe egy napra. Vagy kettőre.
Ártani nem árt neki. Sőt! A só és a citromlé szépen eloldja az irdalással felaprított "Y" szálkákat. A húst nem kell félteni, mert a citromlé nem engedi a halhúst szétdőlni. Természetesen a pácban az ízek is átjárják a filéket. Sütéskor kevés olívát tettem a teflonba, magas hőfokra hevítettem és gyorsan megkapattam a szeletek mindkét felét. Ez a kéreg bezárja a nedvességet, nehogy "taplósra" süljön. Közben ugrott be, hogy nem ártana valami köret. Gyorsan mostam egy almát, felkarikáztam, mellé hajigáltam és együtt megsültek. Hogy milyen lett? Szerénységem tiltja.
Így egyszerűen előkészítve nagyon jó ez pontyból, kárászból, keszegből, csukából, süllőből de tengeri halból is. Mondjuk pangásius filéből.
És nem csak serpenyőben, de grillen is.

16 megjegyzés:

  1. Tényleg jól néz ki. :)

    VálaszTörlés
  2. Finom lehetett. Még nem ettem ilyen módon elkészített halat.:)

    VálaszTörlés
  3. Mindig tanul az ember, akárcsak a jó pap.:)
    Köszönet érte!

    VálaszTörlés
  4. Naagyon guszta,és biztosan olyan finom is !
    Jó étvágyat !

    VálaszTörlés
  5. Hú,megindult a nyálelválasztásom!!!NAGYON GUSZTA!Köszönöm,hogy láthattam!Szép Vasárnapot kívánok:Ujváriné

    VálaszTörlés
  6. Szerénységed hagyd inkább most másra: ez istenien finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Ugye, MJ!
    Pont ezt írtam én is: csak egyszerűen! Fenséges alapanyagokból, jókedvű (és szerény) szakáccsal!!!

    VálaszTörlés
  8. Ó, nyami! :) Ez aztán valóban nagyon guszta.
    Ráadásul hal, amit imádok :)

    VálaszTörlés
  9. Ínycsiklandó látvány... Pikáns falat lehetett a sültalmával:)

    VálaszTörlés
  10. Nem vagyok oda a rántott halszeletekért, lehet már a halhúsért sem, de ezt kipróbálom... a párom szereti a halat :)

    VálaszTörlés
  11. na, ismét itt vagyok, pedig ebédelni indultam :))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szépen köszönöm mindnyájatoknak!! :)))

    VálaszTörlés
  13. Az így elkészített hal a legfenségesebb! András fiúnk vegetáriánus,de a hal így készítve bármikor jöhet a számára is. Én is ajánlom mindenkinek.Nem voltam nagy halevő, de már imádom én is, amióta így készítem!Holnap sütök én is! Úgy megkívántam a képről! Az almát pedig kipróbálom, mert azt még így elkészítve nem ettem.Üdvözlettel Kárász Zsu.

    VálaszTörlés
  14. Hát ez nagyon ennivaló:)
    Igazán étvágygerjesztő!
    Szeretettel üdvözöllek. Magdi

    VálaszTörlés