A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (353) Gombák (217) Horgászat (198) Úton (167) Madarak (153) Családi (134) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (70) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. június 29., szerda

Vörösszárnyú

Gyönyörűek a színei!
Muszáj volt lefényképeztetni, mert rég fogtan ennyire gyönyörű példányt.
Azok a tűzpiros úszók!
Nem mintha nem lenne -gondolom van-, csak már rég nem keszegeztem. Ez az aprócska hal, nekiment a három szem csemege kukoricával tűzött méretes pontyozó horognak. Úgy vitte el az úszót, mint egy "felnőtt". Vehemens kis jószág. Természetesen visszaküldtem nőni.
Viszont eszembe juttatta a keszegezést. No meg a "ropi" keszeget. De rég is ettem! Pedig nagyon ízletes. Igaz, kicsit macerás a sok kishal megtisztítása, de később a gasztronómiai élmény feledteti a nyűgöt.
Szerét ejtem és nekiülök egyszer. Emiatt is, no meg a saját készítésű ruszli miatt is. Évek óta nem készítettem azt sem, mert csak én eszem. Nagy úr a lustaság. Pedig az is ízletes és a megkészítése sem túl bonyolult.
Ha meg lesz a rávaló, megkészítem és lejegyzem, le is fotózom.
Adós vagyok még a tó körbe evezésével is, de kissé "megcsúsztam" a dolgokkal, most meg már irgalmatlan tud lenni a hőség.
Azt hiszem kitolom az ősz elejére a nagy evezést. De meg lesz!
Legalább majd pergetni is érdemes lesz közben.

9 megjegyzés:

  1. Szép hal! :) Milyen kis falánk :D
    Köszönöm az élményt, és az új ismereteket! :)

    VálaszTörlés
  2. Már írásod elolvasása előtt tudtam, hogy ez a hal még lubickolhat a vízbe:)
    Nagyon édes, én inkább csak nézegetném:)

    VálaszTörlés
  3. Szép képed, régi szép emléket idézett fel bennem, valamikor régen sokat keszegeztem a Duna-Tisza-Duna csatornán, köszönöm az élményt:)

    VálaszTörlés
  4. Nem horgász lévén, nekem laikus kételyeim merülnek fel a hal visszaengedésével kapcsolatban. Van-e, illetve volt-e arra precíz vizsgálat, hogy a hal a horog által okozott sérülés miatt, illetve a kifogás stresszhatása később nem az életébe kerül?

    VálaszTörlés
  5. Nem igaz, mert én is szoktam belőle enni, nem emlékszel Api? Régen rengeteg pirosszárnyút fogtunk :)

    VálaszTörlés
  6. - Én köszönöm a látogatást. :)
    - Ok. Augusztus környékén. Addig nem sokat leszek a vízen.
    - Én is így voltam vele. Túl szép a szemnek, ezért aztán élnie kell. :)
    - Még nekiállhatsz újra a keszegezésnek. Van mindenütt. :)
    - Volt. Vannak nagyon érzékeny halak, mint a süllő. Közülük sok elpusztul, ha nagy a sérülése. viszont a méretkorlát miatt vissza kell tenni. A csuka viszont elképesztően szívós. Nagyjából egy hét alatt még a benyelt acél műcsalit is elmarja a gyomornedve és teljesen regenerálódik. A kitenyésztett ponty kicsit kényesebb a sérülésekre, vigyázni kell a bőrét védő nyálkára. Ezért használnak a nagy pontyokhoz felfújható matracot. A tű helyét meg fertőtlenítik a sporik visszaengedés előtt. Értelemszerűen a lehető leghamarabb engedjük vissza a halat és kíméletesen. Nem dobni! Én behelyezem a vízbe, tartom míg magához tér és szépen kiúszik a kezeim közül. A legtöbb nyugodtan libben el, túl an már a sokkon. Legszívósabb az angolna talán. Akváriumi kísérlettel bizonyították, hogy a fej mögött háromnegyedig átvágott gerincoszlop sérülésből is felépült. A stresszt biztosan kiheverik. A kíméletlen bánásmód miatti felületi sérülések fertőződhetnek el később. Egy vérbeli horgász kíméli a halat.
    - Szoktál persze. Emlékszem!
    Én a ruszlira írtam, hogy egyedül fogyasztom. :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a megnyugtató tájékoztatást.

    VálaszTörlés
  8. Igazán nagyon szívesen! Máskor is. :))

    VálaszTörlés