A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (353) Gombák (217) Horgászat (198) Úton (167) Madarak (153) Családi (134) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (70) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. június 14., kedd

Fészekrabló

Előre leszögezem, az ott a képen nem az én tojásom! .... Jót kacagott mindenki? Nos akkor elmondom, hogy úgy értettem, nem én vittem oda, nem én helyeztem el. Nem beállított a képi "történet". Találtam.
Azért erről eszembe jutott egy szakállas vicc. Mehet? .... Jó, akkor mesélem.
Két pali üldögél az urológusnál a váróban. Kicsit feszült a hangulat, alig-alig mernek felnézni. nemhogy egymásra. Hirtelen az egyik felkapja a fejét, rávigyorodik a másikra és emígy:
- Kolléga! Fogadjunk,hogy kettőnknek három  tojása van összesen.
A megszólított ráemeli fátyolos szemét és színtelen hangon kérdezi.
- Miért? Magának három van?

Na jó. Visszatérve az alapsztorihoz. Csetlettem-botlottam egyik kedvelt fenyvesem alján és gombák után fürkésztem. Ez akkor volt, mikor a negyven centisre nőtt pisztricgombát is találtam. Nem is tudom, miként is vettem észre az aprócska kis tojást? Talán a színe miatt? Valószínűleg. Na jó, nem csinálok ebből is viccet. Arról van szó, szépen kirí a barnára száradt tűlevelek közül. Fényképezés után megvizsgáltam. Fészekrabló dobhatta le, mert a kikelt tojás nem marad egészben. Azt széttördeli a fióka és a darabokat kidobálják a szülők. Ráadásul másik madár volt a rabló, mert a héj csak egy ponton volt kiütve. Emlős szintén összetöri, főleg az ilyen apró vékony héjú tojást. Azon az egy kis lyukon szívta ki a belsejét. Színe alapján feketerigó tojása. A többi tojás is elveszhetett, mert ha nem és később kikelnek. akkor héjdarabok is vannak a környéken.
Na jó. Most, hogy lelki szemeimmel már látom Winnetou miként mosolyog le rám , talán abba is hagyhatom.
.

14 megjegyzés:

  1. Szia Józsi!Azt elmesélhetnéd,hogy melyik a fészekrabló madár.Balatonfenyvesen vagyunk és láttunk 1 madarat amit nem igen tudunk beazonosítani. Keresgéltünk a neten ,talán szajkó.Nagyobb a galambnál, szürke a teste és nagyon szép kék a szárnya tolla. Hosszabb csőre van mint a galambnak.Minden áron be akart menni 1 fészekbe,de a rozsda farkúak elkergették harciasan. Ebből gondoltuk,hogy fészekrabló.Te biztos megtudod mondani milyen madár.Előre is köszi.
    Marcsi

    VálaszTörlés
  2. Szia Marcsi!
    Jó eséllyel tényleg szajkót láttatok és ő valóban fészekrablással is kiegészíti néha a táplálkozását.
    http://mjozsef.blogspot.com/2011/01/matyasmadar.html
    Nem csak a mátyásmadár űzi ezt, hanem többek közt a szarka, varjú is. Őket azonban könnyen megismertétek volna.

    VálaszTörlés
  3. Mi mindent tudsz Te... Nekem nem Winnetou jutott az eszembe, hanem stílusosan "tojásfej", vagyis Poirot...

    VálaszTörlés
  4. Nekem olyan érzetem volt a bejegyzés olvasásakor, mintha egy bűnügyi nyomozásba csöppentem volna bele.

    VálaszTörlés
  5. - Na ugye, hogy nem az enyém! Már csak a színe okán is ugye ... :)
    - Óóóh, hát én csak szeretnék a búrámban olyan csavaros észjárást, mint a híres Hercule Poirot. :)
    - A jó nyomolvasó ugye ... No de én attól még messze vagyok. De igyekszem! :)

    VálaszTörlés
  6. A természet a legjobb belsőépítész. :)

    VálaszTörlés
  7. Az találja meg a földi szépséget, aki tisztelettel hajol meg a természet előtt...
    Gyönyörű kék tojás. Talán pont a kék madár veszítettel el, így most egy emberrel boldogtalanabb lesz a világban, mert ebből már nem kel ki szerelemmadár.

    VálaszTörlés
  8. - A természet nagy úr. Már "Ő" az egyetlen úr, "aki" előtt fejet hajtok.
    Sajnos úgy látom, egyre több "kék madár veszíti el a tojását". Remélem rosszul látom!

    VálaszTörlés
  9. Optimistán: rosszul látom, hogy rosszul látod.
    Pesszimistán: jól látom, hogy jól látod

    VálaszTörlés
  10. - Bízzuk a "nagy rendezőre", változásra. Ő majd eldönti, hogy jól látunk, avagy mégsem.

    VálaszTörlés
  11. Nem kell bízni senkire, hogy eldöntsd, mert Te reális vagy: rossz látnom, hogy jól látod.

    VálaszTörlés
  12. Nos, ha igazad van, akkor most nem örülök neki.

    VálaszTörlés